Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thor. skrev (13 minutter siden):

Du har ikke en annen SSD eller 2,5" disk å teste med før du bestiller? Kanskje det er HP som er vanskelige?

Har den som stod i fra Intel som er kaputt. Har som står montert i andre PCer, men de burde vel være like den fra Intel.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (26 minutter siden):

Er det ikke mulig å flytte disken litt til siden i holderen? F.eks at en skrur den fast til den ene siden.

Det er ikke mulig.

Thor. skrev (26 minutter siden):

Passer disken uten rammen rundt? Hvis det går så hadde jeg vurdert å droppe den eller fore rundt disken med noe som ikke leder strøm og som ikke smelter/brenner.

Det vil jeg tro går, men kjøper heller en annen disk.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Intenso, de bekrefter at den er bygd etter standardmål i alle fall. De sa jeg kunne sende den i retur til Tyskland, det orker jeg ikke. Jeg kjøpte to stykk av samme disk og de er like, har fått prøvd den i en anne PC og sammenlignet med en SSD som er av noe nyere dato enn den fra Intel. Det er samme problemet, skjønner ikke at dette ikke har blitt oppdaget.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (21 minutter siden):

Jeg vil tro at alle 2.5" SSD er like, og at det er PC som har feil mål.

edit: med mindre du sier at Intenso bruker andre mål?

Intenso sa den var produsert etter standardmål, testet i to PCer nå, passer ikke.

Lenke til kommentar
14 hours ago, ^fmj said:

Intenso sa den var produsert etter standardmål, testet i to PCer nå, passer ikke.

Er det de fysiske dimensjonene på SSDen (HxBxD) som er feil, eller snakker du om SATA (power + data)-tilkoblingene, der du ikke får satt kontaktene inn i SSD'en? Hvis det er det siste, så kan jo feilen like godt ligge i SATA-kablene dine. (Og da burde det ikke være noe stort problem å file av litt plast for å løse problemet.)

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (1 time siden):

Er det de fysiske dimensjonene på SSDen (HxBxD) som er feil, eller snakker du om SATA (power + data)-tilkoblingene, der du ikke får satt kontaktene inn i SSD'en? Hvis det er det siste, så kan jo feilen like godt ligge i SATA-kablene dine. (Og da burde det ikke være noe stort problem å file av litt plast for å løse problemet.)

Det er kontaktene, de har rette dimensjoner, det hadde gått bra i en stasjonær PC.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (3 timer siden):

Aha, disse "kontaktene" er minimalt bevegelige i laptop'en?
Jeg ville ha vært fristet til å bruke *litt* makt ...

Jeg har aldri noen gang beveget på de, tror at et loddepunkt fort kan ryke? Som nevnt tidligere så tror jeg at den vil passe om jeg dropper metallrammen som holder den på plass. Da må jeg fôre med skumgummi eller lignende. Det er jo en slags løsning, men tror heller at jeg bare kjøper en annen disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...