Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

On 12/28/2020 at 9:42 PM, ExcaliBuR said:

Akkurat det samme som står i de internasjonale avtalen med HP og.

Men ejg skjønner jeg har hatt lite erfaring med SSD om RMA/reklamasjoner er noe som ikke bekymrer meg. Jeg burde kanskje være meget bekymret for holdbarhet?

Det burde du. Backup - backup - backup, er eneste som duger.

Min opplevelse med OCZ bydde ikke på noe valg om hjelp til gjenoppretting av data. Fikk bare ny SSD, som jeg visste at var like crappy. Så jeg fikk byttet meg til et annet merke i butikken. Siden innbytte SSD-en var flunkende ny, og de fortsatt solgte av den enda da (den gang). Kommer aldri frivillig til å eie noe med påskriften OCZ som har med datalagring å gjøre :wallbash:

Min SSD varte hele 5 uker før den tok kvelden. Min ble kun brukt til desktop Windows 10 bruk, ingen RAID..

Ser at han her youtube'ren la ut sin video samme året jeg opplevde havari:

Ikke et eneste tilbud om noe ekstremt dyr hjelp fikk jeg. F.eks. bytte av kontroller.. Eller gjenmontasje av kontroller.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ExcaliBuR said:

@G,Har fortsatt Vertex 4 liggende, så husker godt OCZ sin "downfall". Sverget til RAMbrikkene dems en stund.

Om du leser mine innlegg så vil du se at jeg tar backup, men jeg kjøper ikke en ny "disk" i påvente av å måtte forholde meg til reklamasjon/servicepunkt.

Sånn at du får lyst til å skyte den?

Lenke til kommentar
On 12/31/2020 at 1:02 AM, Datafriken said:

Gamblet på en Sx8200 2tb fra Kl.ink nå spennende hvem kontroller jeg får.

Edit note : Spurte dem angående om de hadde noe info angående controller chippen de mente at 2Tb Modellen skal ha den beste.

og 1tb har da antakelig ikke? 🤨

irriterende med den usikkerheten. 

dustin hadde 980 pro 1tb til 2295. ikke så ille det da.

Lenke til kommentar
Datafriken skrev (På 31.12.2020 den 1.02):

Gamblet på en Sx8200 2tb fra Kl.ink nå spennende hvem kontroller jeg får.

Edit note : Spurte dem angående om de hadde noe info angående controller chippen de mente at 2Tb Modellen skal ha den beste.

Samme her. Venter på en 2TB fra proshop og så jeg legge ut her når den kommer. Skal inn i en bærbar så ikke veldig krise om jeg får noen av de dårligere kontrollerene.

Lenke til kommentar

wtf. kr 4523 for noe som ikke virker å være så hinsides mye høyere skriv/les tall, enn en del PCIe 3.0-SSD'er (eller budsjett PCIe 4.0-SSD'er ala S50 Lite Adata):

https://www.proshop.no/SSD/PNY-XLR8-CS3040/2914765

Kommer dette rukkelet av en kjøler i veien for CPU-luftkjøler Be-quiet Dark Rock Pro montro?

2914765_87b3dd68238f.jpg

Montro om noen gir dem trekk for blå pcb? :laugh:

Sånn ellers:

5600 MBps (les) / 4300 MBps (skriv)

MTBF     2,000,000 timer

Endret av G
Lenke til kommentar

Retter det for deg. Du mener nok WD Black SN850. Veldig spent på hvor neste høytytende Adata-modell S70 havner i prisleie, nå når den er nært forestående markedspenetrasjon.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, G said:

Retter det for deg. Du mener nok WD Black SN850. Veldig spent på hvor neste høytytende Adata-modell havner i prisleie, nå når den er nært forestående markedspenetrasjon.

Takk :)

Adata Sage BØR komme snart. Dog vil jeg tro at den kommer når Rocketlake er ute. Altså kanskje ikkje før i slutten av mars.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja blir spennende å se om denne spøkelses-SSD'en noen sinne materialiserer seg fra Ces 2020 og til 2021-markedet. Om S70 er noe de landet på i stedetfor, eller hva søren Adata holder på med for noe. Ting går for tregt :D

Lenke til kommentar
mer-hw skrev (På 4.1.2021 den 11.52):

Samme her. Venter på en 2TB fra proshop og så jeg legge ut her når den kommer. Skal inn i en bærbar så ikke veldig krise om jeg får noen av de dårligere kontrollerene.

Da fikk jeg denne.

IMG_20210106_214507.thumb.jpg.566474605179eddfa604998b0cfd1152.jpg

sm2262eng.jpg.49d0b965a694d505b5dd1919a8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...