Syar-2003 Skrevet fredag kl 20:52 Del Skrevet fredag kl 20:52 En til Samsung 4TB nvme installert i desktop maskina idag i m2_2 slot (990 Pro). Deilig med tilsammen 5TB nvme storage å boltre seg på Den nye har tilsvarende ytelsestall som Samsung 1TB nvme driven i m2_1 slot (PCie 3x4) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet mandag kl 23:53 Del Skrevet mandag kl 23:53 (endret) Svein M skrev (På 10.12.2024 den 10:25 PM): Samsung 990 Pro er noe av det beste en kan ha i en Windows PC med normal desktop bruk eller gaming. https://www.tomshardware.com/reviews/samsung-990-pro-ssd-review/2 Selvfølgelig gjør den det bra i benchmarks den er laget for. Det betyr ikke at den vil være god for ditt bruk. Phoronix er de eneste som tester forskjellige appliksjoner, og da blir resultatene veldig annerledes Fio er en mye bedre måte å benchmarke ssd'ene dine på. Da kan du legge inn alt som trengs av cpu-tråder, direct-io vs buffered io, asynkron io vs synkron io, blokkstørrelse osv. Også kan du måle resultatet i både latency og MB/s. Mange glemmer å lese f.eks databasetester, for de tror de ikke er relevante. Men nettleseren din bruker SQLite, Spotify bruker SQLite, flere Adobe programmer bruker SQLite. Slack, Outlook, Dropbox, Steam, Epic Game Launcher, Origin, Battle.net bruker også SQLite. Ja til og med spill som f.eks Civilization 6 og Baldur’s Gate III bruker SQLite. Samsung har alltid vært en versting på Phoronix sine SQLite tester Så slutt å anbefal Samsung når det er andre som er MYE MYE bedre og billigere. Endret mandag kl 23:54 av siDDis 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet tirsdag kl 13:27 Del Skrevet tirsdag kl 13:27 Nå har min andre Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB nettopp feilet. Kjøpte i april i år, og den var praktisk talt dead on arrival, og jeg fikk en ny fra Komplett. Og nå har også den feilet. Vil ikke formateres, verken til NTFS eller exFAT. Har prøvd tre ulike kabinetter, og både disk manager og diskpart. Quick format eller ikke ser ikke ut til å gjøre noen forskjell. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet tirsdag kl 13:45 Del Skrevet tirsdag kl 13:45 Kanskje banalt spørsmål, men det er ikek noen knapp for å skrivebeskytte den? Lenke til kommentar
backtoback Skrevet tirsdag kl 16:09 Del Skrevet tirsdag kl 16:09 (endret) Svein M skrev (På 10.12.2024 den 10:25 PM): Samsung 990 Pro er noe av det beste en kan ha i en Windows PC med normal desktop bruk eller gaming. https://www.tomshardware.com/reviews/samsung-990-pro-ssd-review/2 Samsung 990 Pro 2 TB Review (8. aug. 2023), "Fantastic real-life performance", TechPowerUp Awards: "Editor's Choice". Relative Performance: Spoiler Endret tirsdag kl 16:09 av backtoback Lenke til kommentar
Svein M Skrevet tirsdag kl 17:44 Del Skrevet tirsdag kl 17:44 siDDis skrev (17 timer siden): Selvfølgelig gjør den det bra i benchmarks den er laget for. Det betyr ikke at den vil være god for ditt bruk. Phoronix er de eneste som tester forskjellige appliksjoner, og da blir resultatene veldig annerledes link til slike tester? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet tirsdag kl 19:37 Del Skrevet tirsdag kl 19:37 Svein M skrev (1 time siden): link til slike tester? På siden han nevner, Phoronix. Masse der. https://www.phoronix.com/reviews/Storage 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet tirsdag kl 22:55 Del Skrevet tirsdag kl 22:55 Svein M skrev (5 timer siden): link til slike tester? https://www.phoronix.com/review/solidigm-p44-pro Resultat: Samsung i bånn. Det skyldes ikke dårlig drivere eller dårlig firmware. Det har vært sånn i årevis... 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet i går, 00:16 Del Skrevet i går, 00:16 (endret) Okay 😅, så suger Samsung 990 Pro 4TB også da sikkert (siden det er Samsung) Jeg har hatt den andre M.2 nvme drive (960 Pro med mlc-v nand) fra Samsung i 8 år nå, og det har vært null problem. Jeg er i hvert fall fornøyd med kjøpet og den har innfridd mine forventninger. Og jeg ville også ha ensartede (samme produsent) ssd disker i desktopen. Endret i går, 08:41 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet i går, 03:33 Del Skrevet i går, 03:33 (endret) Syar-2003 skrev (8 timer siden): Okay 😅, så suger Samsung 990 Pro 4TB også da sikkert (siden det er Samsung) Jeg har hatt den andre M.2 nvme drive (960 Pro med mlc-v nand) fra Samsung i 8 år nå, og det har vært null problem. Jeg er i hvert fall fornøyd med kjøpet og den har innfridd mine forventninger. Og jeg ville også ha ensartede (samme produsent) ssd disker i desktopen. God på Windows, men dårlig på Linux virker det som. Endret i går, 08:49 av Svein M Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet i går, 08:05 Del Skrevet i går, 08:05 990 Pro 4TB er helt gull her. Både den og WD 850 4TB ble kjøpt inn på BF og skal erstsatte 3x1TB XPG SX8200 Pro i X570 maskinen. WD 850 blir spilldisk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet i går, 08:09 Del Skrevet i går, 08:09 18 hours ago, Aetius said: Nå har min andre Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB nettopp feilet. Kjøpte i april i år, og den var praktisk talt dead on arrival, og jeg fikk en ny fra Komplett. Og nå har også den feilet. Vil ikke formateres, verken til NTFS eller exFAT. Har prøvd tre ulike kabinetter, og både disk manager og diskpart. Quick format eller ikke ser ikke ut til å gjøre noen forskjell. Komplett har brukt disse i veldig mange ferdigbygg. Det har skapt mye problemer for mange siste halvåret. Ren søppel. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet i går, 12:26 Del Skrevet i går, 12:26 Svein M skrev (8 timer siden): God på Windows, men dårlig på Linux virker det som. Nei, de fleste Windows benchmarks tester ikke SSD'en din. Istedenfor å bruke idiotiske programmer, så burde alle heller brukt fio. Windows har f.eks ingen mulighet til å rense page cachen. Så mange former for å teste IO blir svært tungvindt. F.eks oppstartstid på tunge programmer. Du må liksom reboote for hver gang du tester... Men den viktigste testen er hvor lav latency du har ved synkron io, og det er der Optane virkelig skilte seg ut og det er derfor mange enda sverger til den for raskest mulig skrivebordsopplevelse. Optane idag gjør det dårlig på disse typisk Windows benchmarkene, men alle sier Windows føles så mye kjappere når det kjøres på Optane. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet i går, 13:42 Del Skrevet i går, 13:42 23 hours ago, ilpostino said: Kanskje banalt spørsmål, men det er ikek noen knapp for å skrivebeskytte den? Nei. Første eksemplar ble ikke oppdaget engang, mens andre feiler etter at formatering er startet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet i går, 13:53 Del Skrevet i går, 13:53 Høres ut som et skikkelig kvalitetsprodukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå