Intern Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hiper introduserer en ny strømforsyning til deres allerede store utvalg. Les mer Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Vifte på 135cm, skal jaggu ha stort kabinett! :!: Men når det gjelder Hiper skulle jeg gjerne hatt 800watt'en med USB-portene, men fant den ikke engang i HW's prisguide. Kan jo importere en neste gang jeg bygger pc... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Styr unna, dette merket står på værstinglista mi etter å ha sett noen ødelagte innvendig Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 I motsetning til Hiper 530/580, så kommer Hipers andre enheter fra en helt annen OEM (Channel Well, som produserer en del av Corsairs strømforsyninger) og disse bruker høykvalitets komponenter. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Phillips lanserer en ny 60W glødepære! Endret 3. desember 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hiper har hatt flere gode PSU'r, men dem var meget uheldige med noen serier. Har selv hatt Hiper og det var en av de bedre jeg har hatt. Dette er lenge siden, var en 400w hiper. Men slik utviklingen er, så er det ikke mengde med watt folk er ute etter, men de mest effektive, stillegående og billigst mulig. Folk som lage cpu,gpu, hovedkort osv, de satser alle sammen på å lage kompnenter som trekker minst mulig strøm, så om noen år vil det meste bruke mindre strøm en de gjør pr idag. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Må si at hiper fikk ryktet sitt skadeskutt etter den elendige 530-R og 580 Psu'ene og sånn sett så kommer jeg neppe til å kjøpe en med mindre den er grundig testet og dissektert innvendig. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Veldig forskjellige meninger om merket ser jeg. Jeg har en Hiper i pc'n nå, og den tusler og går på sitt andre eller tredje år. Har alltid overklokket pc'n og har mye tilkoblet, likevel er den stabil og trofast. Jeg kvier meg iallefall ikke for å kjøpe en fra samme merke igjen, enten har jeg vært heldig eller så har dere andre vært uheldig, vanskelig å si. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Min Hiper Type-R 730W er ikke akkurat stort å skryte av Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kan vel si at jeg ikke er så begeistret for hiper jeg heller, etter at en 580R og 730M tok kvelden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvorfor kan ingen ta inn Enermax Revolution85+ serien? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hiper 730 er vel egentlig en server-klasse PSU, så om det er bråk som er problemet, så er det vel der problemet ligger. Egentlig hadde jeg stolt mer på 680/880W-utgavene etc, de har fått mye bedre kritikk rundt om kring. Endret 3. desember 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hatt Hiper Type-M 530W som har vært god og stabil i 2år, bytta det mot en Hiper Type-M 580W med en venn som hadde hatt sin også i ca. 2 år. Han skulle ha seg en ny PC og bruke noen av de gamle delene i en mer low-end PC, så vi bytta. Ingen av oss har hatt problemer. Ihvertfall ikke så langt. Det eneste jeg har merket er at strømforsyningene lager litt høyfrekvent pipelyd etter at man skrur av PCen. Den varer ikke alt for lenge, men går bort etter 5 sekunder om man skrur av strømforsyningen. Helt fornøyd ellers (så langt?). Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Vifte på 135cm, skal jaggu ha stort kabinett! :!: Hvorfor det? Vifta er vel ikke uvanlig fordi den er stor, men fordi den er netopp 135mm - og ikke 120 eller 140mm som er de mest normale størrelsene. Selvom det er helt fint at flere merker kaster seg på 1KW-bølgen, så synes jeg det kunne vært spennende hvis flere produsenter satset på å utvikle vifteløse/stillegående PSUer beregnet på HTPC o.l. Det kom et par stykker på et tidspunkt (begynner vel å bli 1-2 år siden), men har ellers vært dødt. Kan være den nye trenden med energigjerrige produkter setter fart i utviklingen. Endret 3. desember 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Bare navnet Hiper får meg til å Tror jeg holder meg til skikkelige kvalitets strømforsyninger Men skal det vise seg at denne strømforsyningen er veldig bra på pris/ytelse, så kjøper jeg den alikevel ikkje Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Bare navnet Hiper får meg til å Tror jeg holder meg til skikkelige kvalitets strømforsyninger Men skal det vise seg at denne strømforsyningen er veldig bra på pris/ytelse, så kjøper jeg den alikevel ikkje Et skikkelig h0remerke etter mine personlige erfaringer, men så vet vel de fleste hvilket forhold jeg har fått til PSU markedet de senere år Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Enda mer strøm til henrettelse av skjermkort, HD, HK osv. Som om ikke de gamle gjorde en god nok jobb. La oss håpe at de har funnet en ny leverandør, så kanskje konfirmasjonspengene gir litt mer langvarig glede. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 har hatt min pc på hver dag i snart to år med overklokk og masse harddisker og vifter og dill.. 530w hiper.. Fungerer knall den. ingen problemer whatso ever Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Et raskt spørsmål her Jeg har en Hiper Type-R 730W PSU, som jeg har hørt at skal være noe eneste stort juggel? Har nå hatt den i snart 2år, og i løpet av disse to årene så har jeg opplevd noen ekstreme ustabiliteter, bluescreens osv.. Nå har jeg fått byttet hovedkort, skjermkort, prosessor, minnebrikker, ja kort sagt det meste utenom lydkort, strømforsyning, kabinett og optisk enhet på garanti? Og problemene ser ut til å vedvare? Fremdeles "random" bluescreen jeg ikke kan forklare? Nå de 3-4 siste dagene så har skjermkortet plutselig fått fatale problemer? 3-4 bluescreens, og nå opplever jeg støtt og stadig at hele bildet rett og slett blir fullstendig forvridd så restarter maskinen seg? Kan det være strømforsyninga som rett og slett griller innmaten min? For de siste 14dagene så har faktisk maskinen min begynt å slå ut på jordinga her i huset, nå de siste 10minuttene har det pepet mer eller mindre konstant på jordingsvarsleren, og det piper gjerne rett etter, eller før jeg får bluescreen? Kan dette ha en sammenheng? Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Et raskt spørsmål her *snip* Kan dette ha en sammenheng? Et raskt svar: Så absolutt! Om PSU leverer for høy/lav/ustabil spenning eller har meget høy rippel, kan det forstyrre/skade hardware nok til å gi mye verre ting en bluescreen og andre hardware relaterte svikt. Spesielt om jordfeilvarsleren slår ut pga. PCen er det grunn til å slå alarm. Skaff ny PSU før du blir tvunget til å skifte mer hardware som følge av nåværende blir drept! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå