aakjpe Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei! Noen som har erfaringer med EPSON Scanner V750? Tenker på skanning av 6X7 negativer Dedikert filmskanner for 6X7 er svindyr. Blir det like bra som bruk av forstørrer? Er det eventuelt alternativer til V750? Kp Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg vil tro at den holder i lange baner. Med så store negativer, tror jeg resultatet kan bli kjempebra! Francis Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei! Noen som har erfaringer med EPSON Scanner V750? Tenker på skanning av 6X7 negativer Dedikert filmskanner for 6X7 er svindyr. Blir det like bra som bruk av forstørrer? Er det eventuelt alternativer til V750? Skal være aldeles utmerket den, og forsåvidt V700 også om du vil spare noen kroner. Selvfølgelig vil en skikkelig trommelscanner være bedre, men selv profesjonelle fotografer som sverger til film, bruker disse Epson-scannerne. V500 skal også gi tilfredsstillende resultater på mellomformat, mens storebrødrene også fikser 135. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Har selv Epson V750. Har ikke prøvd V700, så jeg vet ikke hvorden de er i forhold til hverandre. Men jeg er i allefall strålende fornøyd med med V750. Skanner for det meste 6x7 sort/hvit negativer og 6x7 lysbildefilm. Vanlig småbildeformat har jeg ikke prøvd da jeg har egen filmskanner til slik film. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Har selv Epson V750. Har ikke prøvd V700, så jeg vet ikke hvorden de er i forhold til hverandre.Fant dette på et annet forum:n the USA the V-750 comes with the the Fluid Mounting Tray but the V-700 doesn't. The V-750 also comes with a much better software package: the full version of SilverFast AI6 and Monaco's scanner and printing profiling software and targets. The V-700 has only silverFAst LE. Vet ikke sikkert om det gjelder Europa også. Er visst særlig software-biten som skal være av betydning, de testene jeg har sett av FMT tilsier at det er relativt mye mer arbeid for en liten kvalitetsforbedring - fra svært bra til enda litt bedre... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kikk på denne grundige testen, jeg har bladd fram til en relevant sammenlikning mot en dedikert filmscanner for mellomformat. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kikk på denne grundige testen, jeg har bladd fram til en relevant sammenlikning mot en dedikert filmscanner for mellomformat.Ingen tvil om hvem som er best, men synes Epson-scanneren gjør en god jobb, tross alt. LS9000 er jo egentlig en helt annen prisklasse... Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Har fått V700 i posten. Henter denne hjem etter jobben. Jeg har sett en god del om filmskanner (Nikon LS-5000) og den var ikke mulig å skaffe denne - så undersøkte jeg mer i forumet her og på nettet, bestemte jeg å velge en V700. Denne framfor V750 pga bagetelle forskjell og en del lavere pris i forhold til V700. Tror jeg vil få glede av V700 nå fremover! :-) Å få flere bilder (lysbilder/negativ) skannet i en jafs - var målet mitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå