Gå til innhold

Anmeldelse: X3: Terran Conflict (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merpa :)

Eg har desverre ikke specsene i hodet, men du har mulighet til å laste ned en "rolling demo" fra de, som kan fungere som en benchmark.. der kan du finjustere sånn at når du eventuelt kjøper spillet, så vet du hva innstillinger som er riktig for deg :)

 

*edit : Eller så ser du linken Frijazz postet :p

Endret av j0llenor
Lenke til kommentar

Noen spørsmål angående spillet, forhåpentligvis kan noen svare =)

 

Kan dette spillet sammenlignes med Eve Online? Bare at det er singleplayer? Har man muligheten til å lande på planetene rundt om kring? Og hvordan virker combat i spillet? Er det slik at du bare locker deg fast til fienden og trykker på en knapp så skyter du automatisk? Eller er det mer likt et FPS spill?

Lenke til kommentar

det kan sammenlignes litt med EVE ja :) Men EvE er et mye større spill, med mere intrikate ting du kan gjøre, men som krever andre spiller for å gjøre det.

X3:TC er et spill som er lagd rundt at du kan gjøre alt selv :)

Combat er mer som FPS :) Men du kan få wingmen og sånt som både sloss og beskytter dine eiendeler :D

Ingen autolock her nei hehe. Men det fins upgrades som gjør at du kan sikte bedre :) (anticipate hvor fienden vil bevege seg)

Lenke til kommentar

Må nok teste ut det her ja. Har spilt litt X3 - Reunion, men det ble litt for tidkrevende å sette seg inn i og læringskurven var bratt. Et main-quest som holder en litt i hånden i starten er nok en god idé ja. For de som gjerne vil lære ting på egenhånd er det jo bare å styre unna main-questet.

 

For de som lurer på om dette kan sammenlignes med Freelancer, så vil jeg si "njaa". Rent utseendemessig kan vel X3 minne om en pen versjon av Freelancer og til en viss grad kan også combat-systemet ligne. Men der stopper også likhetene ettersom X3 er lang mer omfattende og tidkrevende - både mtp kommandosystemet, wingmen, handel, osv.

Lenke til kommentar
det kan sammenlignes litt med EVE ja :) Men EvE er et mye større spill, med mere intrikate ting du kan gjøre, men som krever andre spiller for å gjøre det.

X3:TC er et spill som er lagd rundt at du kan gjøre alt selv :)

Combat er mer som FPS :) Men du kan få wingmen og sånt som både sloss og beskytter dine eiendeler :D

Ingen autolock her nei hehe. Men det fins upgrades som gjør at du kan sikte bedre :) (anticipate hvor fienden vil bevege seg)

 

Høres spennende ut, må vel muligens ta meg en titt da. Takk for svarene =)

Lenke til kommentar

Steam hadde ikke så verst pris. 36$. Gamersgate var svindyre med 42 Euro. I norsk prisguide lå den på rundt 299,-. Steam hadde ikke engang patch 1.2, dermed gadd jeg ikke vurdere det.

 

Derimot hadde play.com 40% rabatt på det nå til bare 180,-. Så jeg kjøpte tvert derfra :)

http://www.play.com/Games/PC/4-/3518761/-/...;searchsource=0

 

OT, men verdt å nevne...

 

De hadde også 62% rabatt på Warhammer Online: Age Of Reckoning til bare 150,-, så jeg kjøpte det også.

http://www.play.com/Games/PC/4-/3473724/Wa...&dpr=194829

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spilte aldri Elite II men har hørt mye om det. Har derimot spilt alle i X-serien, og som Hugo_Hardnuts peker på er det MYE mer avansert enn Freelancer, og hvis man liker mer actionpregede/missondrevne spill er nok dette litt i overkant avansert. Men når det gjelder Elite II er vel X-serien (bortsett fra EVE: Online) det eneste på markedet som ligner. Handel er kanskje et av de viktigste, og ihvertfall et av de beste aspektene med spillene spør du meg. Når man har nok fabrikker kan man dra rundt i et lite scoutskip og følge med på prisene i markedene i de forskjellige solsystemene, og styre transportflåten sin deretter... Og muligheten til å docke fighteren din i ditt eget battleship, og så sette seg på broen og styre det istedet...sykt bra :). Sistnevnte gikk iallfall an i X2: the threat, regner med de ikke har fjernet den muligheten her.

Endret av Godless_infidel
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...