Timberland Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har hatt Telenor ADSL i godt og vel et halvt år nå og har vært godt fornøyd med det. Men for en måneds tid siden begynte modemet å koble seg ut i tide og utide, ofte for utkoblet for lengre perioder. I følge modemet var/er det et problem med at linja er "out of sync", noe som for meg skulle tilsi Telenor ikke helt gjør jobben sin. Har kontaktet Telenor, har til og med hatt en kar fra Bravida på besøk. Fyren fra Bravida fant ut at hvis jeg dro ut nettverkskontakten mellom pc'en og modemet og satte den i igjen så ville det fungere. Men etter hvert viste det seg at dette ikke alltid var nok, så nå må jeg bytte nettverkskabel hver gang modemet slår seg vrang. Det kan virke som om pc'en eller modemet gradvis "forgifter" nettverkskabelen, slik at den må ligge ubrukt en stund før den kan brukes igjen. Er det noen i dette land som kan forklare meg hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan få en slutt på det ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Fyren fra Bravida fant ut at hvis jeg dro ut nettverkskontakten mellom pc'en og modemet og satte den i igjen så ville det fungere. Men etter hvert viste det seg at dette ikke alltid var nok, så nå må jeg bytte nettverkskabel hver gang modemet slår seg vrang. Det kan virke som om pc'en eller modemet gradvis "forgifter" nettverkskabelen, slik at den må ligge ubrukt en stund før den kan brukes igjen. Er det noen i dette land som kan forklare meg hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan få en slutt på det ? Den teorien om du kommer med er bare sprøyt, men hvorfor i alle dager klager du ikke? Modemet eller nettkortet ditt er defekt. Bytt først ut kortet, hjelper ikke det så er det mest sannsynlig modemet. Hadde denne karen fra bravida med seg måleutstyr som han testet linjen din med? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Forlang at ISP fikser det, du betaler for en tjeneste du ikke får. Så bare be de om å fikse problemet eller avslag på regning Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Forlang at ISP fikser det, du betaler for en tjeneste du ikke får.Så bare be de om å fikse problemet eller avslag på regning Ligger feilen i nettverks kortet er det kunden sin feil og ikke ISPen. Ville foreslått og byttet nettverks kort først for å se om det er fei. Hvis ikke så må Telenor komme inn på banen. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Forlang at ISP fikser det, du betaler for en tjeneste du ikke får.Så bare be de om å fikse problemet eller avslag på regning Ligger feilen i nettverks kortet er det kunden sin feil og ikke ISPen. Ville foreslått og byttet nettverks kort først for å se om det er fei. Hvis ikke så må Telenor komme inn på banen. Hvis ikke han bestilte nettverkskortet også bra Telenor, som jeg gjorde. Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Skal prøve å få bytta nettverkskortet. Har ikke hatt noe problem med det tidligere, men vi får nå se om det hjelper noe. Takker for forslagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå