sentence Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 I Norge må du ut med nærmere 9000,- for en Canon EF 70-200/4 IS ny. Eksempelvis på B&H koster den ca. 4900,- med dagens dollerkurs og 280,- i porto som da blir totalt ca. 5118,-. Ca. 3800,- billigere enn i Norge. Men hva med tollavgift og reklamasjon? Er tollen dyr på dette utstyret? Dersom den skulle gå i stykker, hva med garantireparasjon? Takker for svar! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Du kan legge på 25% moms + fortollingsgebyr, noe som gjør at den totale prisen blir ca 6500,- Reklamasjon å garanti fungerer dårlig utenfor USA, mener de ikke er pliktige å gi deg noen av delene sålenge du ikke bor i statene. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Vet ikke helt hvordan du har kommet fram til denne prisen. Så vidt jeg kan se koster den over 1000,- amerikanske dalar, legger du frakt og moms på toppen kommer du opp på norsk pris. Når det gjelder L-optikk, så er det ett års internasjonal garanti på denne. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ja her har regnestykket gått i ball. B&H pris (inkl instant rebate) er $980. Din pris blir da 980 x 1.25 + 45 (frakt) x 7.2 + ca.100 (fortollingsgebyr - kan variere noe) = ca 9250,-. Så da er det kanskje ikke så aktuellt likevel eller...? (for bare noen måneder siden ville regnestykket endt godt under 6500,-.... ) For øyeblikket er det nesten en no-brainer på USA vs Norge. Kan for øvrig anbefale brukthandelen i Norge (foto.no og til dels finn). Endret 3. desember 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Din pris blir da 980 x 1.25 + 45 (frakt) x 7.2 + ca.100 (fortollingsgebyr - kan variere noe) = ca 9250,-. Det er også 25% moms på frakt, så det blir $1025*1,25 + (fortolling tror jeg er : kr 152 UPS eller kr 182 Posten). Med kurs $1=kr 7 - så blir dette litt over kr 9000 (husk også at ved tollberegning benyttes en annen omregningskurs) Reklamasjon det første året burde ikke være noe problem, bortsett fra at du kanskje må sende objektivet til forhandleren i USA. Det tar litt ekstra tid, samt at du må ordne med tollpapirer så du slipper toll (moms) på nytt. Dette ordner du på Posten. edit lagt til kanskje Endret 3. desember 2008 av arela Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ja du har rett arela. Det er mva også på frakten. Unntaket er varer som koster under kr 200 (eksklusiv frakt). Lenke til kommentar
sentence Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg sier bare > Men takk for svar selvfølgelig! Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 En vinter med høy dollarkurs, er en ypperlig tid for å spare opp midler til kommende gode tider, .....for de som klarer det... Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Går ann å gjøre noen gode kupp på bruktmarkedet som ragamuffin sier.. Er spent som en unge jeg iværtfall Skal innom B&H om litt over 3 uker, men jeg er egentlig i tvil om det blir noen handel av optikk pga at det nesten ikke lønner seg lengre. Satser på noe ekstrautstyr som batterier ol... Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 I Norge må du ut med nærmere 9000,- for en Canon EF 70-200/4 IS ny.Eksempelvis på B&H koster den ca. 4900,- med dagens dollerkurs og 280,- i porto som da blir totalt ca. 5118,-. Ca. 3800,- billigere enn i Norge. Men hva med tollavgift og reklamasjon? Er tollen dyr på dette utstyret? Dersom den skulle gå i stykker, hva med garantireparasjon? Takker for svar! Ligger endel 70-200 tilsalgs på foto.no Både f4 og f/2.8 til en hyggelig pris Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ligger endel 70-200 tilsalgs på foto.noBåde f4 og f/2.8 til en hyggelig pris Ja, det er masse bra å finne nå! Skal heller ikke se bort fra at bruktutbudet blir enda bedre med noen runder til med finanskrise Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Går ann å gjøre noen gode kupp på bruktmarkedet som ragamuffin sier.. Er spent som en unge jeg iværtfall Skal innom B&H om litt over 3 uker, men jeg er egentlig i tvil om det blir noen handel av optikk pga at det nesten ikke lønner seg lengre. Satser på noe ekstrautstyr som batterier ol... Hvis du selv skal til USA, så kan det lønne seg å handle. Du har lov å ta med deg varer for kr. 6000,- hjem til Norge uten å måtte betale moms/toll. Det er ved postforsendelser at momsgrensen går ved varer for kr. 200,- (bøker er fritatt). Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Joda.. At det er penger å spare fremdeles er det ingen tvil om.. Men om jeg skal si ifra meg fordelene med norsk kjøpslov så vil jeg spare mye, ikke 5-15%.. Kan kline til å kjøpe en Nikkor 200-400 f/4, da synes jeg det er verdt det, men da må det skje ett aldri så lite mirakel på kontoen Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ja, det er masse bra å finne nå! Skal heller ikke se bort fra at bruktutbudet blir enda bedre med noen runder til med finanskrise Det er veldig mye bra til salgs nå, ...så hadde det ikke vært for den for¤&%# $-kursen. Jeg handler fra utlandet uten bekymringer jeg saturnia. Du skal ha uflaks om et Nikonobjektiv litt opp i pris har feil som krever reklamasjon og ikke oppdages nesten med det samme. Eneste uheldige kjøpet hittil er en tråløs utløser til under $30. Endret 3. desember 2008 av arela Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Med tanke på hvor verdenskjent B&H er for servicen sin, så får du sikkert prøvd objektivene litt får å sjekke fram/bak-fokus ol.. Jeg får se hvor mye penger det er igjen etter raidet på bruktmarkedet.. Edit: Håper Sentence ikke føler at tråden hans blir haiet Endret 3. desember 2008 av saturnia Lenke til kommentar
waB Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg kjøpte blitsutstyr og fotosekk fra BH etter sommerferien, og var svært fornøyd med service. Det tok tre dager før pakken var levert. Tollen kommer i posten en snau måned seinere som giro. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Ligger endel 70-200 tilsalgs på foto.noBåde f4 og f/2.8 til en hyggelig pris Ja, det er masse bra å finne nå! Skal heller ikke se bort fra at bruktutbudet blir enda bedre med noen runder til med finanskrise Jeg handler aldri sånt brukt gitt. Du har ingen rettigheter overhodet når du handler på bruktmarkedet. Er du heldig å ikke blir lurt på noe vis, kan du like gjerne ende opp med en overbrukt 70-200 som har falt i bakken et par ganger og har et par riper i glasset. Prøv å klag da liksom. Da kan fort noen tusenlapper ryke, Nei, da er det bedre å kjøpe nytt i en butikk. Da kan du inspisere varen nøye, har garanti og angrerett. Angreretten er kjekk å ha når noe er alvorlig galt og du ikke orker å vente på reklamasjon osv. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Tror ikke du trenger å bekymre deg hvis du handler på f.eks foto.no.. Mange av de som legger ut annonser der har solgt og kjøpt veldig mye over mange år.. Er mer enn sikker nok på at det er ett kamerahus som kommer i posten de nærmeste ukene og ikke en murstein. Endret 4. desember 2008 av saturnia Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 De siste årene har jeg kjøpt og solgt masse på foto.no (alt for mye sier fruen) ofte ned mot 50 % av ny pris. Har ikke hatt et eneste problem. Det eneste jeg har tapt penger på er når jeg en skjelden ??? gang kjøper kamerahus og dette selges senere... Lenke til kommentar
torve Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har selv handlet og solgt en del på Foto.no uten problemer av noe slag. Er bare å ta en titt på brukererfaringene til selger. Kjøper en på foto.no selger en igjen som regel uten noe tap (objektiver). Men det er jo bra at noen kjøper nytt, slik at vi andre kan få kjøpt brukt og billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå