Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøp av kamera

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg fotografert med kompakt frem til mars 2008. Eneste forutsetning for å bruke liveview, må være om kameraet er montert på tripod. Blir liksom litt rart å stå med kameraet vekk fra kroppen å fotografere ;)

Men jeg er et menneske og forstår at andre har behov for noe ikke jeg har, men hver obs på at stødigheten er en helt annen dersom man fotograferer håndholdt med liveview...

Uansett, lykke til! :thumbup:

PS! Jeg trekker tilbake anbefalingen om Canon EOS 40d, dersom liveview er hovedargumentet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liveview har sine anvendelser - jeg hart brugt det ved macro-fotografering, hvor man ikke behøver at være så "akrobatisk", som man ellers ville med en normal søger.

I et par situationer kunne jeg ikke komme forrest i en "kødrand". Da mit kamera har en vinklet skærm, anvendte jeg istedet Liveview således at jeg holdt kameraet over mit hovede (så langt mine arme kunne nå) og alligevel se hvad jeg fotograferede.

Men det er dog mere undtagelsen end reglen at jeg bruger Liveview - men hvis fruen ØNSKER liveview må det jo tages med i betragtning.

Sony Alfa-300/350 har såvifdt jeg ved markedets bedste autofokus i Liveview, Olympus E-520 den næsstbedste. Der er ialt kun 4 modeller med skærm der kan drejes ud (fra Olympus, Panasonic og Sony)- og den ene af disse er udgået af produktion.

Lenke til kommentar

Her står det kompakt om liveview og dslr

http://www.digital-slr-guide.com/live-view-lcd.html

med denne slutt-teksten ;) :

On the plus side, this technology is already starting to improve. For example, both the Sony DSLR-A300 and DSLR-A350 take the live view mode to the next level: the autofocus engages when you press down on the shutter release (just like normal mode) and there is less mirror flipping, which improves camera performance significantly.

Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp i dag, spurte selgeren å sa jeg var intressert i eos 1000. men hans anbefaling var Sony A300, eneste han sa var forskjellen på disse 2 var live-view. Men er det verdt å bruke 1500 kr ekstra på et kamera som har bedre live-view? ingen andre forskjeller som er verdt å ta med i beregning?

Lenke til kommentar

Dersom du liker Canon eos 1000d, så gå for det,og du sparer penger

som du kan bruke til div snadder.

Forskjellen mellom kameraene i denne klassen er veldig små.

Hovedsaken er at du får gode bilder. (det får du stort sett av alle)

Lenke til kommentar
grunnen jeg gikk til elkjøp er jo fordi de har tilbud på eos 1000 (3500,-), men skal dra til japan photo en tur i morgen. hvorfor kan ikke selgere bare hjelpe istedenfor å prøve å selge dyrest mulig da :p hehe.

Butikk-kjeder vil selge det kameraet dem har størst fortjeneste med,lokketilbud er kun konstruert for og få folk inn i butikken så dem kan prakke på deg det system som dem tjener mest på.

Hvis du skal ha et kamera med liveview så fungerer det ikke på samme måte som på kompaktkameraer,du får en form for forskinkelse når du fokuserer det er kun sony som du kan si er tilnærmelseslik kompakt.

Her kan du studere forskjellene på 450D og 1000D.Som du ser er det noen forskjeller på dem,men når det gjelder tatte bilder er dem ganske like.

Tv2 Hjelperdeg/dinside hadde en test i dag på speilrefleks,synes den viste et ganske greit bilde angående hva du burde kjøpe.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...