hantimilon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg og madamen er ganske ferske innenfor bilder. Men har etter mange dårlig bilder med et litt gammelt kompaktkamera, har vi gått lei og skal derfor inn speilrefleksverden. Har drevet å kikket litt fram og tilbake på kamera og lest en del forumer ogl. Noen tips hva man bør kjøpe? Damen har helst lyst på kamera der man kan se bildet på displayet (er vell live-view det heter om jeg ikke tar feil ) Tar imot alle tips (har kikket litt på eos 450, og 1000. dette gode kamera?) Endret 3. desember 2008 av hantimilon Lenke til kommentar
T34 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 1) Hva skal det brukes til? 2) Hva er prisrammen? Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Kan bruke rundt 5000 på et kamera om dette er anbefalt. men trenger ikke et 10.000kr kamera, blir kansje litt vell mye Hovedsaklig blir nok kamera brukt til å ta bilder i skog og mark, når vi skal rundt å reise. Har også en hund som det kommer til å bli knipset en del av Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hadde egentlig tenkt å skaffe dette kamera innen få dager så hadde satt pris på om noen kunne tippet meg en vei eller annen Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Mye å få til god pris rundtomkring nå. f.eks: Canon EOS 1000D til ca 3500 på Elkjøp, men jeg personlig liker ikke grepet på denne. Olympus E520 (som jeg har og er godt fornøyd med) til 3500 på JapanPhoto. Nikon D40 får du vel enda billigere rundtomkring, men den har jeg ingen spesielle meninger om. Men den har kun 6MP, uten at det trenger å bety så mye negativt. Universalrådet til alle som skal ha kamera og ikke har noen preferanser fra før vedrørende optikk som kan gjenbrukes. Ta en tur i fotobutikken og ta og føl på kameraene. Et godt og komfortabelt grep er viktig. Og så regner jeg med at karabin kommer løpende med noen Sony modeller (men jeg har av en eller annen grunn aldri likt Sony som firma........). Endret 3. desember 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Skulle ønske folk kunne lete bare litt rundt på forumet i stedet for å opprette ørten tråder om samme emne. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 har kikket på forumet å lest veldig mye. men som sagt har jeg sett en del på eos 450 og eos 1000, og lurte på om dere ville anbefalt disse. Hva gjør at jeg burde bruke 2000 ekstra på eos 450 forhold til eos 1000. har alle de nevnte live view? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Var tilfeldig at denne kritikken havna i tråden din hantimilon. Var ikke spesielt rettet mot deg og jeg beklager hvis det kunne oppfattes slik. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 hehe, går bra det Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mye å få til god pris rundtomkring nå.f.eks: Canon EOS 1000D til ca 3500 på Elkjøp, men jeg personlig liker ikke grepet på denne. Olympus E520 (som jeg har og er godt fornøyd med) til 3500 på JapanPhoto. Nikon D40 får du vel enda billigere rundtomkring, men den har jeg ingen spesielle meninger om. Men den har kun 6MP, uten at det trenger å bety så mye negativt. Universalrådet til alle som skal ha kamera og ikke har noen preferanser fra før vedrørende optikk som kan gjenbrukes. Ta en tur i fotobutikken og ta og føl på kameraene. Et godt og komfortabelt grep er viktig. Og så regner jeg med at karabin kommer løpende med noen Sony modeller (men jeg har av en eller annen grunn aldri likt Sony som firma........). Sjekk finn og foto.no etter Sony A300 og A350, da får du den beste liveviewen for speilrefleks... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Vi har en EOS 1000D på jobben, den gir en dårlig plastikk følelese når du tar i det. Personlig liker jeg heller ikke grepet. Men ta en tur i fotobutikken og kjenn og føl på kameraene før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
aob Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Kjøp deg en eos 1000d så får du litt til overs som kan brukes til minnekort, veske og solblender. dette er ett enkelt men greit kamera. Det er ikke plastikken som lager bildene. Endret 3. desember 2008 av aob Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Kan bruke rundt 5000 på et kamera om dette er anbefalt. men trenger ikke et 10.000kr kamera, blir kansje litt vell mye Hovedsaklig blir nok kamera brukt til å ta bilder i skog og mark, når vi skal rundt å reise. Har også en hund som det kommer til å bli knipset en del av Dersom du ønsker å bruke 5000,- på d-slr, ville jeg i det minste tatt med Canon EOS 40D. Den har sunket nokså mye i pris etter at EOS 50D kom... Jeg kan bekrefte at kamera er vært hver eneste krone... Dersom du er usikker på objektiv også, ville jeg nok anbefale (uten at jeg har testet det, men har bare hørt og lest positive rykter og tester) Tamron 50mm f/2.8... Endret 3. desember 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Sjekk finn og foto.no etter Sony A300 og A350, da får du den beste liveviewen for speilrefleks... Det med den beste liveviewen burde ikke være hovedargument for valg av DSLR. Olympus E-520, som jeg har har også en god Liveview, men jeg bruker den veeeeeldig sjelden. Endret 3. desember 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Sjekk finn og foto.no etter Sony A300 og A350, da får du den beste liveviewen for speilrefleks... Det med den beste liveviewen burde ikke være hovedargument for valg av DSLR. Olympus E-520, som jeg har har også en god Liveview, men jeg bruker den veeeeeldig sjelden. Var det ikke liveview fruen hans ville ha da? Og som en bonus så er det jo det beste kameraet i klassen og Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Da jeg kjøpte Canon EOS 40D trodde jeg liveview var kjekt å ha innimellom, har ikke brukt liveviewen en eneste gang! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 LiveView er greit å ha for de som har brukt kun kompakt- (eller mobil-)kamera tidligere. Vi som har vokst opp med speilrefleks klarer oss fint uten :-) Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Har kanskje mer med liveview løsningen til Canon å gjøre enn liveview generelt........ Liveview kan tilføre mye til fotograferingen, men er ikke alt. Endret 3. desember 2008 av Karabin Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Selv om fruen helt vil ha et kamera med Liveview, så er ikke det nødvendigvis det samme som at Liveview bør være den egenskapen man vektlegger mest ved valg av kamera. Mange DSLRer i dag har Liveview i en eller annen variant, liveview som trolig vil tilfredsstille fruen inntil hun innser at bruk av søkeren er å foretrekke. (Kanskje litt selvmotsigende for en livview-entusiast den siste setningen der, men det får så være. ) Endret 3. desember 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvert til sitt bruk, men kjekkt å ha begge mulighetene da Tilt liveview gir mulighet til mange artige vinkler som ikke er mulig med søker, Og det er jo ingen som sier at du alltid må bruke liveview, bruk søker ute i strålende solskinn, og liveview til artige vinkler, inne og spesielt ved macro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå