gamesman Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 hei jeg har en Dell maskin som er p 4 1.4 ghz der er en Dell Precision 330 og jeg lurere på om det finne en måte og overklokke den på det er ikke noe stilling i biosen. http://www.geocities.com/qtips_irc/rusk/info.bmp der er litt info om noe jeg ikke har peiling på men men..... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Ta å studer tabellene og jumperene/dip-switchene på hovedkortet, der går det an å overklokke fra! Lenke til kommentar
gamesman Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 humm jeg har ikke så veldig god peiling men hva skal jeg se etter sa du ? hvordan ser det ut ? Lenke til kommentar
extreme Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Det er ikke sikkert det går og overklokke, det kommer ann på hva slags hovedkort du har. Ta og se i manualen evnt. på kvitteringer og finn ut hva slags hovedkort du har... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 tviler sterkt på at du får overklokka noe det er prisen du må betale for ferdigbygde PC-er lagd av store kompanier. de store kompaniene som regel modifeserer biosen slik at det ikke kan overklokkes,ikke noe sted å velge fsb,og p4 er låst så multiplier er umulig å velge selv om du har dipswitcher. mitt råd! selg/kast hovedkortet kjøp deg et nytt og stapp det i del`en slevsagt mister du garantien men du får da overkolkka :smile: Lenke til kommentar
gamesman Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 jeg har ikke rå til noe nytt hk... **** det må da finnes noe å gjøre :sad: **** og Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hmmm....det e veldig vanskelig å forklare kordan en dipswitsh ser ut, prøv å les i manualen som fulgte med maskina, se etter noe lignende som dette på innholdslista: Switch settings for CPU Frequency and voltage. Noe meir klarer eg ikkje forklare. Det kan godt vere som extreme og danny sier, at produsenter ikkje tilbyr muligheten for overklokking. Grunnen er da at ferdige kjøpemaskiner SUGER KRAFTIG! Når du senere skal ha maskin...BYGG SJØL, da får du det du virkelig betaler for. på ferdigbygde maskiner betaler du jo tom for å ha produsentes logo på maskina... Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Antagelig finner du bare DELL-merker på alle komponentene inni maskina, akkurat som på Rompaq og alle de andre ferdigmerkene. Generelt sett så er ferdig-pc'er noe dritt med tanke på oppgraderinger, drivere og overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå