LordArgh Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Om religion er en privatsak vil gjerne ikke man snakke om sin religion med andre. Det finnes mange liberale som ikke går rett bort til en og sier ”har du hørt om Jesus?”. Men det er ikke disse som blir krenket og reagerer med vold og trussler. Du må ikke bekymre deg for at vi kommer til og mister demokratiet vårt. Nå er du litt vel klar for dommedag. Det er bare å se på samfunnets utvikling for å skjønne hvilken vei det går. Når man ikke lenger kan kritisere noen andres tro/meninger av frykt for at de vil bli krenket, er det over og ut med demokratiet. Må ytringsfriheten bevises ved å krenke. ”Jeg kan si hva jeg vil din jævla tulling”. Missbruk av ytringsfriheten er det. Om ytringsfriheten ikke hadde vært under angrep, hadde vi ikke trengt å forsvare den. Slik det er nå, lager vi ikke tegninger kun for å krenke, men for å vise at vi ikke vil gi etter for trusler. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Post flere bilder da folkens! Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Haha! Veldig bra tegnet. Liker spesielt ansiktsuttrykket til fyren i rute nr. 2 Endret 4. desember 2008 av cyclo Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Ekke jeg som har laget den comicen. Har bare modifisert den. Orginalen: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Ett bilde som gikk litt over streken med tanke på kjønnsdrift mv. er fjernet. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Om religion er en privatsak vil gjerne ikke man snakke om sin religion med andre. Det finnes mange liberale som ikke går rett bort til en og sier ”har du hørt om Jesus?”. Men det er ikke disse som blir krenket og reagerer med vold og trussler. Du må ikke bekymre deg for at vi kommer til og mister demokratiet vårt. Nå er du litt vel klar for dommedag. Det er bare å se på samfunnets utvikling for å skjønne hvilken vei det går. Når man ikke lenger kan kritisere noen andres tro/meninger av frykt for at de vil bli krenket, er det over og ut med demokratiet. Må ytringsfriheten bevises ved å krenke. ”Jeg kan si hva jeg vil din jævla tulling”. Missbruk av ytringsfriheten er det. Om ytringsfriheten ikke hadde vært under angrep, hadde vi ikke trengt å forsvare den. Slik det er nå, lager vi ikke tegninger kun for å krenke, men for å vise at vi ikke vil gi etter for trusler. Joda er enig i mye av det du sier. Men føler fortsatt at vi kan gi respekt i et forsøk og på bli akseptert. O3K Enig her også i mye av det du sier. Det er gjerne barnslig å reagere så sterkt på en tegning, men også å tegne når man vet hva utfallet blir. Klart man skal kunne ha en kritisk røst uten å bli drept. Endret 4. desember 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Kristendommen blir krenket hver dag? Av hvem da? De kristne? Det verste jeg vet om er de kristne idiotene som "blir krenket hver dag", og som "har det så forferdelig" fordi de var kristne, akkurat som de var martyrer eller no.. Når du er så naiv at du er kristen i det hele tatt, så burde du ihvertfall ikke synes så synd på deg selv. Og de ti bud omhandler DEG, mens å tegne Muhammad krenker ANDRE, men jeg mener uansett at muslimer må skjerpe seg, for å reagere med drapstrusler og slikt mot tegninger, er forferdelig. I bunn i grunn mener jeg at verden hadde vært et bedre sted, uten både kristendommen og islam. du er ny her og du kjenner ingen av brukerne her sine meninger eller tro. ikke kom og anta på den måten. før jeg svarer på noen andre innlegg her: jeg er ikke kristen, og jeg er imot alt som har med kriken å gjøre. Endret 4. desember 2008 av Gjest Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er gjerne barnslig å reagere så sterkt på en tegning, men også å tegne når man vet hva utfallet blir. Hadde de originale tegnerne visst at det ville komme en pris på hodet deres så hadde de nok ikke tegnet de tegningene. Hvis jeg ikke tar helt feil ble det utlovet 1 million dollar til den som drepte den danske tegneren. Ikke nok med at ingen vet hvor de pengene visstnok skulle ha kommet fra, men han som utlovet de gjorde ikke nok research til å finne ut at det var tolv forskjellige tegnere og bare antok at det var kun en. Uansett, de tegningene som vi har postet her er en reaksjon på muslimene i midt-østens absurd aggressive reaksjon. Offensiv tegning eller mening = død? Jeg ser ikke rettferdigheten i den logikken. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mennesker trenger religion for å gi dem mening, håp og moral. Dette var da en meget ubetenksom uttalelse. Mener du at en ikke har håp og moral om en er ateist? Jeg håper iallefall at ingen av tilhengerne av de abrahamittiske religionene følger moralen som er foreskrevet i deres "hellige" bøker. Desverre er det noen som gjør det og resultatet er steining av voldtatte 13 år gamle jenter, syrekasting på kvinner/jenter som vil ta seg utdannelse, WTC og mye, mye mer. Av de som er tilhengere av døds og zoombiekulten kristendom finnes det også en hel haug koslige folk som skyter aborlteger, motarbeider vitenskapelig fremgang, voldtar altergutter, angir landsmenn som tilhører en annen retning (Rwanda f.eks) og indirekte gjør seg skyldige i etnisk utrensing. Er det dette du mener er moral? Moral er noe vi har fått gjennom vår utvikling som art, enkelt sagt er det en direkte følge av resiproke handlinger i et tribalistisk miljø som har blitt rafinert og systematisert til lover og samfunnsnormer oppgjennom tiden. en ser tydelig tegn på utviklingen av moralske systemer også i dag, f.eks blant våre nærmeste slektninger; binobisjimpansene. Hva mening og håp angår trenger jeg ikke en mental krykke for å finne hverken mening eller håp, jeg klarer å ta inn over meg vår arts ubetydelighet i den store samenhengen og kan ikke annet enn le av folk som er så arrogante at de tror at vi - en gjeng hårløse aper med begrensede kognitive evner er sluttproduktet til en supernaturlig intelligens. Jeg ville iallefall ikke vært meg bekjent et så elendig produkt, hehe Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 De tegnet jo Muhammed flere ganger etter de danske tegnerne. Nå setter du det meste på spissen, trekker frem bare det negative. Klart alt har en bakside. Jeg beskytter ikke religiøse, jeg vil bare at vi kan ha et mer nyansert blikk av de. Klart ateister har moral! Er ikke kristen selv. Når vi tar for oss Norge så er de religiøse troende for en grunn, de trenger tro. Du forstår det at religion vil mest sannsynelig aldri forsvinne, menneske vil alltid ha noe overnaturlig til å skylde på handlingene sine. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du forstår det at religion vil mest sannsynelig aldri forsvinne, menneske vil alltid ha noe overnaturlig til å skylde på handlingene sine. Bare når naturlige forklaringer ikke er tilgjengelig. Løsningen på religionsproblemet er mer kunnskap. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Here we go. Dette var vel de jeg klarte å finne som ikke inkluderte illustrert oralsex med jesus... Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Post flere bilder da folkens! *hysterisk bilde* Blir aldri lei av de der! Liker spesielt mageplasket og ansiktsutrykket :!: Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nå setter du det meste på spissen, trekker frem bare det negative. Klart alt har en bakside. Jeg beskytter ikke religiøse, jeg vil bare at vi kan ha et mer nyansert blikk av de.Klart ateister har moral! Er ikke kristen selv. Når vi tar for oss Norge så er de religiøse troende for en grunn, de trenger tro. Du forstår det at religion vil mest sannsynelig aldri forsvinne, menneske vil alltid ha noe overnaturlig til å skylde på handlingene sine. Ville bare gjøre det krystallklart at du dro en rav ruskende gal korrelasjon som ikke har noe med faktiske forhold å gjøre, hehe Det verste er at jeg ikke setter ting på spissen, det jeg skisserer er resultatet av de som virkelig følger doktrinen som religionen presenterer. De lunkne religiøse danner desverre grunnlaget for at disse elementene vokser frem, se bare på homofilidebatten i Norge og antallet "moderate" muslimer som støtter selvmordsbombing. Ellers så er det nok desverre slik at vi har utviklet en hjerne som har alt for lett til å tro på så alt for mye, det være seg religion, homøopati, spøkelser, akupunktur, at vaksine medfører autisme, kunstige søtningsstoffer fører til kreft og hva det nå enn måtte være. Og innen folk tilegner seg kunnskap om hvor lett en lurer seg selv vil mange sluke det meste de blir servert, på tross av at det ikke finnes fnugg av bevis for det som påstås. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Syntes egentlig det er litt rart denne tråden ikke har blitt lukket.. men det er tydeligvis ikke noen muslimer som henger på diskusjon.no.. Eller så kanskje de tåler en liten spøk.. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Syntes egentlig det er litt rart denne tråden ikke har blitt lukket.. men det er tydeligvis ikke noen muslimer som henger på diskusjon.no.. Eller så kanskje de tåler en liten spøk.. Eller kanskje folka som driver diskusjon.no ikke stenger tråder bare fordi noen kan finne dem støtende? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Syntes egentlig det er litt rart denne tråden ikke har blitt lukket.. men det er tydeligvis ikke noen muslimer som henger på diskusjon.no.. Eller så kanskje de tåler en liten spøk.. Eller kanskje folka som driver diskusjon.no ikke stenger tråder bare fordi noen kan finne dem støtende? Vil bare ikke kalle en tråd som går ut på og gjøre narr av Islam/Muhammed for normal folkeskikk.. Det inntrykket jeg har av muslimer er at vist man gjøre narr av deres religion så gjør man narr av dem siden de sin relgion er på en måte en del av dem.. Men jeg skal ikke klage, jeg syntes tråden var morsom jeg.. Også lenge ikke muslimer henger seg opp i dette så skal ikke jeg heller.. Bare tenke litt høyt.. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Muslimer må bare finne seg i å bli gjort narr av på lik linje med alle andre som følger en eller annen ideologi. De har ikke automatisk krav på respekt bare fordi de er religiøse. Snarere tvert imot. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tråder der man har gjort narr av scientology har blitt holdt åpne til folk gikk lei dem. Jeg forstår ikke hvorfor Islam skal behandles med mer respekt. Det er bare enda en gjeng som tror de vet bedre enn alle andre. Nei, hold tråden åpen men la være å poste erotisk materiale som uansett ikke er lov å poste ellers. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Synes vi skal lage et bilde med Muhammad, Jesus og Buddah i hett erotisk sammhold. vet ikke hvordan buddah ser ut , så jeg tok med Darth i stedet Endret 5. desember 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå