Gå til innhold

avbildninger av muhammad

Gjest

Anbefalte innlegg

hei. jeg bare lurte på hva som er med avblidninger av muhammad. om man tegner han er det en krenkelse av islam. men er det noe mer en bare en krenkelse? fordi hvis det er det så kan det ikke være noe værre en å bryte et av de ti bud.

jeg synes ikke muslimer fortsatt kan holde på sånn nå i denne moderne verden. jeg synes vi skal få lov å tegne muhammad her på forumet, fordi kristendommen blir krenket hver enestge dag her, så hvorfor ikke krenke islam litt?

Bildet i førsteposten er fjernet grunnet erigert kjønn, og ikke pga karrikatur, noe som bør sette presidens for tråden.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Men det jeg ikke skjønner... Hvordan i all verden skal en gatekarikaturtegner forholde seg til en person som heter Mohammed. Mohammed er jo et utrolig populært navn blant enkelte folkegrupper/religionen Islam.

Lenke til kommentar

Hvorfor trevakt?

Det er faktisk forskjell på den vestlige verden (som du kaller moderne) og den ikke vestlige verden (daah!) Dette vet du jo. Bare fordi vesten har kommet lengre når det gjelder å tolerere krenkelser, betyr det at vi skal krenke de som faktisk ikke har kommet der enda.

Hjelper det da, blir muslimene etter hvert mer akseptable?

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
Hvorfor trevakt?

Det er faktisk forskjell på den vestlige verden (som du kaller moderne) og den ikke vestlige verden (daah!) Dette vet du jo. Bare fordi vesten har kommet lengre når det gjelder å tolerere krenkelser, betyr det at vi skal krenke de som faktisk ikke har kommet der enda.

Hjelper det da, blir muslimene etter hvert mer akseptable?

Spørsmålet er hvorfor de blir krenket av å tegne en eller annen Muhammad. Trenger ikke å være en bestemt person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...