duverden Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det må vel bli 'Øst for Eden' av John Steinbeck. Leste den når jeg var i 14-15 års alderen, og husker jeg sparte og sparte på de siste sidene fordi jeg ønsket den ikke skulle ta slutt. Har ikke erfart maken til leseropplevelse hverken før eller siden. Må innrømme at jeg ikke har turt å lese den om igjen etter at jeg ble voksen av frykt for å ødelegge denne opplevelsen. Lenke til kommentar
RedBowlingBallRuth Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Vanskelig spørsmål, men tror jeg må si Gone With The Wind av Margaret Mitchell. En av de, om ikke den beste, bøkene jeg leste i fjor. Herlig film også! Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det kommer jo helt an på hvem som spør, og hva de er ute etter. Men for å gi et svar, ville jeg nok sagt Animal farm. Lenke til kommentar
Rhinox Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Uten tvil. Uhyggelig levende... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Edit: Fantastisk morosam, og med så mange psyke tilfeldigheitar. Herregud. FANTASTISK! Endret 1. mars 2009 av xersess Lenke til kommentar
wannabe-hacker Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 dette er en trilogi, men.... 1eren 2eren 3eren enormt bra bøker alle tre, men jeg liker 3eren best, men du burde ha lest 1eren og 2eren først Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg slenger meg på Snømannen, av Jo Nesbø, selv om man bør ha lest de tidligere bøkene. Edit; Da var Den hemmelige historien av Donna Tartt bestillt, etter anbefaling av Tumbelweed. Endret 13. mars 2009 av lockdog Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Stilig! La oss få vite hva du synes! (er jo egentlig utrolig vanskelig å treffe med anbefalinger, uansett om det er bøker, film, musikk, what have you.) Edit: bomma på noen taster Endret 13. mars 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
FeRu Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Forøvrig hele serien "The wheel of time" skrevet av Robert Jordan, men den beste må være Crossroads of Twillight. Beste boken jeg har lest! (lest serien 5 ganger o.O) Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Naiv Super av Erlend Loe. Meget lettlest og morsom roman, med små filosofiske innspill. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Beatles, av Lars Saabye Christensen. Et must for alle som bor eller har bodd i Oslo, ihvertfall. Ellers må jeg si The Grapes of Wrath av John Steinbeck. En av de beste bøkene jeg har lest. Lenke til kommentar
FlowerPower88 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Utrolig vanskelig valg, men er fristet til å slenge meg på McMuffin og si Beatles av Saabye Christensen. En morsom, alvorlig og utrolig sterk skildring av vennskap og det å vokse opp. Kan også på det sterkeste anbefale "Åndenes Hus" av Isabell Allende. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Phantom av Susan Kay. Den omhandler altså personen fra Phantom of the opera, men som en biografi med vekslende synspunkt. I starten der han er spedbarn er boken skrevet som dagbok av moren, for så bli mer en dagbok av "Phantom". Meget gripende og trist bok. Denne handler meget lite om det som skjer i operahuset i Paris, men mer om hans reise fra Frankrike til Spania, Italia og Persia. Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hmm vanskelig, med siden jeg bare kan anbefale èn, må d bli en som kan treffe massene. Hm, tenke tenke tenke... det må bli Den komplette Haikerens guide til Galaksen. Lenke til kommentar
youwish Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kurt blir grusom av Erlend Loe. Veldig morsom og lettlest bok Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro. Nydelig bok. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Douglas Adams - A Hitchhikers Guide To The Galaxy Fantastisk bok hvor du lærer meningen om livet. Kom meg i forveien. Hitchhiker er den mest geniale filosofiske boken ever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå