Pjolter Knicksen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har planer om å skaffe meg en rifle som jeg skal bruke på jakt! Tenker for det meste på rev og rådyr, men kan hende det blir litt bever osv, men ikke noe større dyr enn rådyr.. Har dere noen forslag, eventuelt merke, side/butikk som selger våpenet og kanskje også anbefalninger på kikkertsikte På forhånd takk! Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vil anbefale kammeret.no Der finner du alt du trenger å vite. Ellers er jo en 6,5x55 det aller greieste som førstegangsrifle. akkurat lovlig hvis man vil prøve seg på elg senere. Ellers fungerer den fint til rådyr, bever mm. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) http://video.google.com/videosearch?hl=en&...9&ct=title# Endret 2. desember 2008 av MrLian Lenke til kommentar
daydonmaip Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 jeg ville anbefalt 223, 6,5x55 eller en helt enkel salongsriffle, men er jo bare lov til å skyte dyr opp til harens størelse(ikke hare) med salongsriffle. Men det er ikke så vanskelig å felle feks. rådyr med salong, men ville ha anbefalt en 223, for det er liksom greit å slippe noen skadede dyr hehe:) Lenke til kommentar
Laffebaffen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Som tidligere sagt, er nok et .22 kaliber et godt valg. Men ikke velg salongrifle, du kan ikke lovlig jakte rev og rådyr med denne. Fordelen med disse kalibrene framfor 6,5 er at de har stor utgangshastighet og veldig flat kulebane. Fordelen med 6,5 er at du kan jakte elg senere, hvis du skulle finne på dette. Så må du vurdere hvilken type rifle du egentlig har bruk for, og som også er tidligere sagt, besøk gjerne kammeret.no. Der finner du folk som virkelig har peiling! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå