Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Vista installasjon uten CD etter formatering.

Anbefalte innlegg

Hei.

Viste ikke helt hvor jeg skulle ligge denne tråden, men det er jo ett problem så fant ut at den kanskje passer best her.

PC'en min har nettopp vært på ett 2 måneders opphold hos min far (ikke noe sjakktrekk), han er ikke veldig flink med data så PC'en er litt "messed up" akkurat nå.

Jeg tenkte derfor å formatere hardisken min og bare få PC'en tilbake til start.

Jeg har dog kjøpt denne PCen på komplett.no og derfor har jeg ikke fått noen installasjon-cd med. Jeg har selvsagt en produktnøkkel da.

Hvordan skal jeg formatere PC'en for så deretter innstallere Vista uten CD? Er det mulig å laste ned? I så fall, er det mulig å laste ned uten OS? ;).

Jeg har desverre ikke mulighet til å brenne programvare ut på CD for øyeblikket og jeg håper å løse denne problemstillingen ganske kjapt, men hvis dette er eneste løsning så får jeg vel smøre meg litt med tålmodighet.

Om dere har noen andre innspill til forskjellige løsninger blir det selvsagt satt pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskinen ikke er levert med installasjons CD'r, så vil jeg anta att disse er plasert skjult på harddisken.

Prøv å trykke F8 under oppstart, i menyen som kommer op burde det da stå noe om "Gjenoppretting" eller "Tilbakestill". Er du riktig heldig så er det også en funksjon for "Brenn gjennopretting's CD".

Brukermanualen for ditt system skulle omtale dette.

Komplett (og alle andre data leverandører forøvrig,)er forpliktet til å vedlegge all installert programvare enten på CD/DVD eller på HD for at kjøperen selv kan brenne ut programvaren....

Lenke til kommentar
Jeg tror desverre ikke det er noe mulighet å innstallere uten cd, fordi den må jo ha noe annet enn harddisken å kjøre fra.

Men jeg vil anbefale å prøve å gjenopprette pcen til et tidligere tildspunkt enn da du ga den til faren din... Kansje den vil ordne opp litt da... Går jo kjapt

Takk for svar. Eneste problemet mitt er at jeg ikke helt får kontakt tastatur-pc før pcen har lastet helt. Jeg har ett USB tastatur. Hva kan jeg evt gjøre?

Er det noen mulighet å tilbakestille Windows mens PC'en er helt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...