Gå til innhold

Bildet vises - Men finner ikke skjermkort

Artico01

Anbefalte innlegg

Jeg har en Hp Pavillion m800 fra 2007. Igår måtte jeg reinnstalere alt på pc'en i og med at en boot fil var ødelagt, noe som var forsovet greit. Alt gikk greit, og pc'en fungerte som vanlig igjen. Bortsett fra at oppløsningen på skjermen var noe dårlig, og det var vanskelig å spille videoer, i og med at det hakket veldig. Nå klarer jeg ikke å finne skjermkortet. Det er som det ikke finnes. Det står "Utilgjengelig". Men det finnes jo tross alt et bilde, og jeg kan gjøre alt mulig på den. Det bare at det hakker, og oppløsningen er dårlig.

Jeg tror problemet er kun at jeg må laste ned nye drivere, men når det er umulig å finne navnet på skjermkortet er dette noe vanskelig. Jeg åpnet selve maskinen, men det sto kun hvilket merke kortet var, det er et ATI. Sto ingenting om hvilken modell. Jeg har ikke spesifikasjonene heller...

Takk for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre-klikk på "Min Datamaskin", velg "Behandle". Finn i listen "Enhetsbehandling". Så finner du skjermkortet ditt, sikkert som "VGA-skjermkort" med et gult spørsmålstegn.. Egenskaper av denne, og velg fanen "Detaljer" og i listen velger du "Enhetsforekomst-ID".. Post det som står der..

Lenke til kommentar

Står 2 ting som omhandler skjermkort i "Enhetsbehandling". Disse er, under "Andre enheter", "Skjermkort" med et gult utropstegn.. Den andre er, under skjeradaptere "Standarg VGA-skjermkort" med et gult utropstegn. Hvem av disse er det?

Ved Egenskaper for "Skjermkort" står det under ressurser "Denne enheten bruker ingen ressurser fordi det er et problem med den"

Takk for rask hjelp forresten :)

Endret av Artico01
Lenke til kommentar

Det alternativet finnes på hverken av sidene. Står kun Enhetsforekomstens Bane som likner det du sier

På "Skjermkort" står det bare under : PCI\VEN_1002&DEV_72B1&SUBSYS_08111462&REV_9A\4&C1756B2&0&0108

På "Vga" står det PCI\VEN_1002&DEV_7291&SUBSYS_08101462&REV_9A\4&C1756B2&0&0008

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...