Artico01 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har en Hp Pavillion m800 fra 2007. Igår måtte jeg reinnstalere alt på pc'en i og med at en boot fil var ødelagt, noe som var forsovet greit. Alt gikk greit, og pc'en fungerte som vanlig igjen. Bortsett fra at oppløsningen på skjermen var noe dårlig, og det var vanskelig å spille videoer, i og med at det hakket veldig. Nå klarer jeg ikke å finne skjermkortet. Det er som det ikke finnes. Det står "Utilgjengelig". Men det finnes jo tross alt et bilde, og jeg kan gjøre alt mulig på den. Det bare at det hakker, og oppløsningen er dårlig. Jeg tror problemet er kun at jeg må laste ned nye drivere, men når det er umulig å finne navnet på skjermkortet er dette noe vanskelig. Jeg åpnet selve maskinen, men det sto kun hvilket merke kortet var, det er et ATI. Sto ingenting om hvilken modell. Jeg har ikke spesifikasjonene heller... Takk for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Høyre-klikk på "Min Datamaskin", velg "Behandle". Finn i listen "Enhetsbehandling". Så finner du skjermkortet ditt, sikkert som "VGA-skjermkort" med et gult spørsmålstegn.. Egenskaper av denne, og velg fanen "Detaljer" og i listen velger du "Enhetsforekomst-ID".. Post det som står der.. Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Står 2 ting som omhandler skjermkort i "Enhetsbehandling". Disse er, under "Andre enheter", "Skjermkort" med et gult utropstegn.. Den andre er, under skjeradaptere "Standarg VGA-skjermkort" med et gult utropstegn. Hvem av disse er det? Ved Egenskaper for "Skjermkort" står det under ressurser "Denne enheten bruker ingen ressurser fordi det er et problem med den" Takk for rask hjelp forresten Endret 2. desember 2008 av Artico01 Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 ta fram egenskaper av de begge.. og under fanen "Detaljer", post det du får opp av "Enhetsforekomst-ID" i listen under. Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Det alternativet finnes på hverken av sidene. Står kun Enhetsforekomstens Bane som likner det du sier På "Skjermkort" står det bare under : PCI\VEN_1002&DEV_72B1&SUBSYS_08111462&REV_9A\4&C1756B2&0&0108 På "Vga" står det PCI\VEN_1002&DEV_7291&SUBSYS_08101462&REV_9A\4&C1756B2&0&0008 Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 ser nok ut som en "Radeon X1650 Series".. Gå inn på ati.amd.com og finn fram driveren din der.. Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hjertelig takk. Det fikset alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå