Gunfreak Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mitt Nyttårs løfte er å male 1523 15mm Figurer i løpet av 2009. Dette Vil være fordelt på 2 prosjekter. 1. Battle of Fox's Gap Et lite slag fra Den amerikanske borger krigen. Tilsammen 6 Divisjoner, 3 på hver side. Dette blir 763 Figurer i 1:20 skala, så en figur er det samme som 20 mann. Så 763 figurer blir over 15 000 Soldater. Dette er et såkalt Taktisk spill der enheter er battaljoner eller regimenter. Hver enhet har fra 10 til 30 figurer. Dette er egentlig planke kjøring, jeg kan uniformene utennatt da det er veldig enkle. eneste unike uniformen er på Nordstat siden og det er 9th New York, også kjent som Hawkins Zouave's. ellers er det vanlige blåe uniformer for nord og grå med litt variasjon for Sør. 2. Mitt andre prosjekt er noe helt nytt, det er et såkalt Grand tactical, og tar for seg et helt stort slag, mens 760 figurer i ACW prosjektet mitt er 15 000, er 760 figurer i dette prosjektet over 95 000 soldater. Prosjektet er Slaget ved Minden under syv års krigen. Her er den minste enheten en brigade som tilsvarer flere tusen mann. På denne måten kan man spille et fullt stort slag med under 1000 figurer. Men her er det MANGE forskjellige uniformer, slaget hadde 5 forskjellige nasjoner, der hver nasjon har flere forskjellige uniformer. så det blir flere dusin uniformer å male. Dette gjør at man ikke blir lei, man trenger bare å male max 40 figurer med samme uniform før man får en ny å male. Så tilsammen blir det 1523 figurer å male i løpet av 2009. Dette er 300 flere en jeg malte i løpet av 2008, men tror jeg skal greie det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Her er noen av de første figurene jeg har malt til ACW prosjektet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Har nå malt ca. 250 figurer av de 1500, ca. 120 figurer i vært prosjekt. kan se bilder fra begge her http://apartmentofwar.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg trodde først jeg leste feil da det stod at du skulle male over femten hundre figurer. Får jeg spørre hvor mange figurer du har i reserve i tilfelle du gjør noe feil? Eller maler du bare over, kanskje? Du får uansett ha lykke til. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takker Gjør man store store feil, slenger man figurer i et glass med cola over natta så er den som ny. Små feil er bare å male over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå