Gå til innhold

Gamer-PC til ca 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du ser deg litt om og leter finner du veldig like emner!

true, men komponentene er vell ikke akkurat de samme i de tilfellene. Og jeg er ikke veldig flink med hardware, så ville egentlig bare finne ut om jeg skal velge PC 1 eller PC 2!

Lenke til kommentar

Driver å setter sammen en gaming-pc selv nå til rundt 6k som lett skal kunne oppgraderes, og har landa på dette oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=88409

Antec Three Hundred

Asus EAH4850/HTDI/512M

Asus P5Q Pro

Intel Core 2 Duo E8400

2x OCZ DDR2 PC2-9600 DDR2 Reaper Dual Channel Kit 2 GB

Samsung SH-S223F

Samsung Spinpoint F1 750 GB

Rimeligste sum hos én og samme nettsjappe blir 6337,-. Vil du presse prisen enda mer ned kan du f.eks bytte ut rammen med et 4GB PC2-8500 sett eller ta en mindre harddisk.

Vær obs på at PSU ikke er med i dette oppsettet, har en grei en fra før av :-)

Endret av Demiurge
Lenke til kommentar

Hehe, blir fort til det.

Du kan jo klart bytte ut hovedkortet med et gigabyte ds3L p35 og spare ~500kr, men da mister du f.eks muligheten for Crossfire. Kombiner det med litt tregere ram og en mindre harddisk så har du fort spart inn 1000,- kr :)

Endret av Demiurge
Lenke til kommentar

Det er ganske meningsløst å kjøpe 9800GT når man får HD4850 til samme pris. To 9800GT i SLI yter dårligere en ett HD4870.

Og siden ytelsesøkningen ved å kjøre SLI er så liten er det bortkastet penger å kjøpe 9800GTX når HD4850 er billigere og yter bedre (en ett 9800GTX).

Lenke til kommentar
@ Demiurge:

- Er ikke ute etter å spare noe egentlig. Kan bruke 6000 Kr :)

- Hvilke av oppsettene ville du valgt da?

- Noen deler jeg burde bytte ut?

Har sett litt på oppsettene og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159 er ikke et dumt valg, du får nok "mer" utstyr for penga der enn med oppsettet mitt.

HD4850 bør som tidligere nevnt være et minstekrav siden det er snakk om en gaming-pc. At det er støtte for (quad)Crossfire er også et pluss i margen med tanke på senere oppgraderinger, samt at en quad-cpu burde holde en stund.

Oppsettet mitt er nok litt mere rettet mot ytelese her og nå, med høyere klokket cpu og ram. Sånn helt realistisk, hvor ofte har man bruk for (og klarer å utnytte) en quad-cpu? Og siden det også er snakk om at Socket775 skal holdes i live til 2011 skulle det ikke være noe problem å oppgradere til en billig quad-intel om et par år.

Men til syvende og sist er nok smaken som baken; delt og forskjellig fra person til person :)

Endret av Demiurge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...