Hellkeeper Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jeg har et problem med pc`en min.. Jeg kan sitte å spille, å så låser maskina seg helt å jeg mister signal til skjermen. Lyden begynner også å hakke før jeg må restarte maskina.. Jeg sjekka temp på cpu å den var på 35 grader, å skjermkortet var ikke unormalt varmt. Har 3 vifter i kabinettet, å det er fri vei for luftstrømmen. Hva kan det ha seg ? Jeg har: Skjermkort: EVGA GeForce 9600GT 512MB GDDR3 SSC Hovedkort: MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX Ram: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5 Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 HarDisk: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 Å jeg kjører dette med en 500 watts psu. Kan det være litt for lite eller? Håper at noen av dere der ute kan hjelpe meg Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kjør en OCCT beta stresstest og se om du består ( på PSU) Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Takk for tipset.. skal prøve det nå å se om den består Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Her Å passere testen vil si å ikke få bluescreen og evt restart osv. Husk å les betingensene som noname psu kan slite med denne testen. Endret 2. desember 2008 av War Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Takk for hjelpen Skal kjøre testen nå ;)er spent på resultatet xD Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Kjørte testen, å det ble ikke noe blåskjerm eller noe tull.. Men så tipset en kompis meg om at jeg skal prøve å bytte psu.. Jeg så på "toms Hardware" å der sa han at 500-550watts psu var minstekravet for det skjermkortet jeg har :S Så jeg tror ikke det kan skade hvis jeg får tak i en som er litt større xD feks 700watt? Å den psu`en jeg har er den som fulgte med kabinettet. Har hørt at di som følger med ikke er så veldig stabile ? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mine deler trekker mer watt og ligger på 420w ca load. Men problemene du har er typiske forlite futt i PSU under load problemer. Kjøper du en 700w holder det i massevis, men kjøp en merke psu og ikke q-tec /noname. Regner med at du har oppdatert alle drivere også, hovedkort, lyd og skjerm. Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 ok:) Jeg har hatt psu`en mistenkt som syndebukken i dette tilfellet lenge, men var ikke helt sikker.. Så jeg ville bli sikker om det var den før jeg kjøper en ny Jeg vil si meg enig med deg om at det er den som mest sansynlig er problemet. Alle drivere er oppdaterte til dagens drivere. Jeg skal si ifra om det er Psu`en som var problemet når/hvis jeg får det fikset.. Kjøpte datan i deler ifra komplett i sommer i juli en gang, å den har ikke fungert helt bra fra starten av.. Noe annet jeg har merket meg er at når jeg spiller css så fungerer alt fint. Men på noen maps så låser alt seg helt sånn plutselig, å det ender opp med no signal på skjermen å jeg må restarte. Det er vel fordi enkelte maps er mere krevende enn andre? å skjermkorte må ha mere futt enn det psu`en klarer å levere? Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Nå er problemet løst! Det var psu`en som var syndebukken i dette tilfellet;) Bytta ut 500 wattern å satt i en på 700watt, å dermed var problemet løst Så nå er det en fryd med en pc som oppfører seg... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Bra det ordnet seg, skjønner fortsatt ikke at ( 99% av alle som bygger pc på resten av forumet ) kjøper 350-450w psu. Så anbefaler jeg 700w+ og får rasende tilbakemeldinger om benchmarks som viser at pcen ikke trekker mer en 400w bla bla. Skader aldri å ha en psu som takkler spikes som varer i 1 sek med 200w over loadnormalen. Endret 8. desember 2008 av War Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 9600GT krever ikke så mye for seg selv (ca. 60-70W). Anbefalingen fra produsent tar hele maskinen i betraktning. Men det er jo forskjell på dårlige og gode PSUer, selvfølgelig. Bra det løste seg i alle fall. Lenke til kommentar
Hellkeeper Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Ja det er sant det.. er iallefall glad for at det løste seg til slutt Happy happy happy Psu`en kan lure mange er jeg redd for.. Ble litt nervøs for at det var noe kødd med hovedkortet eller noe... Men så var det jo bare psu`en:) Men igjen. takk for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå