lurifax666 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) eg vil jobbe i utenriskfart og tenke at styrmann er tingen for meg. kva er då best: tip--> martitim--> fagbrev matros--> 2 år høgskule(nautisk??) almenn tre år--> 3 år høgskule(nautisk igjen) eg går første året almenn og det er helt forferdeli. eg vudera å slutte og begynne på tip. kva er den beste måten? må du ta påbygg vist du går tip og vil bli styrmann? eg anter at det er lettast og få jobb når du gar yrkesfaglige vegen, og so stige du fortare i gradene fordi du har hatt meir fartstid. nokon erfaringar eller tips?? Endret 8. desember 2008 av lurifax666 Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei. Vurderer selv å bli styrmann. Vil tro at den beste veien er å gå: TIP -> Maritime -> 2 år matros -> 2 år teknisk fagskole (retning styrmann) -Nei du trenger ikke gå påbygning for å begynne på fagskolen, du trenger bare fagbrev som matros. Noe som er bra! (du MÅ ha fagbrev som matros for å komme inn på fagskolen) -Jeg begynner på VGS til høsten, og tror jeg blir å velge TIP, for så å gå maritime. -Lønna er god, kjenner en som ligger på 720 000kr i året, og er 35 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå