Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleskyss-til skolen!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med transport til skolen!

Jeg bor mer enn 7 km fra skolen og får skoleskyss (buss), men bussen kommer for sent til skolen (5-10 min). Det finnes ikke noen andre busser som går fra nærommråde mitt. Lærer og rektor har reagert på dette og tvinger meg til å ta bussen en halv time før skolestart! Jeg har derfor vært uenig med rektor og håper at det finnes noen regler for sånt. Jeg kan ikke tro at de (rektor) kan tvinge meg til å komme en halvtime før uten å få konsekvenser!

Glad for rask hjelp :!:

Endret av andreasbey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ekstremt ut at skolen skal betale taxi for deg når du bor 4 km fra skolen og busser som går ofte, 30 min før skolen starter er heller ikke noe å klage på, mange i min klasse som kom tidlig på skolen.

Hei!

Hvor fikk du 4 tallet fra?

Bussen går en gang i timen.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg går i 8. klasse

Nå som jeg må ta bussen en time før blir det sånn:

Våkner: 05:30

Tar bussen 06:25

Er på skolen: 07:25

Skolen begynner 08:30

Hvor langt unna skolen er det du bor? =S

Hei!

Jeg bor mer enn 7 km fra skolen og får skoleskyss (buss), men bussen kommer for sent til skolen (5-10 min). Det finnes ikke noen andre busser som går fra nærommråde mitt. Lærer og rektor har reagert på dette og tvinger meg til å ta bussen en halv time før skolestart! Jeg har derfor vært uenig med rektor og håper at det finnes noen regler for sånt. Jeg kan ikke tro at de (rektor) kan tvinge meg til å komme en halvtime før uten å få konsekvenser!

Du kan jo sykle også, da kan du sikkert sykle ørlite grann seinere, samtidig som det er deilig å våkne på morgenen av frisk luft og fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Hei!

Glad for rask hjelp :!:

Reglene er ganske enkle de:

Ved vurdering av akseptabel reisetid skal ventetid, 
gangtid og tid med transportmiddelet ses i sammenheng.
Veiledende reisetider for elevene Akershus er satt til inntil:
· 45 min (hver vei) 1-3 kl
· 60 min (hver vei) 4-6 kl
· 75 min (hver vei) 7-10 kl

Så med andre ord: Starter skole dagen din kl 08:00, er det "akseptabelt" at du må gå ut døra hjemme kl 06:45 (forutsatt at du går på ungdomsskolen da...) Andre regler for VGS...

Endret av ladiram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...