andreasbey Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Hei! Jeg har et problem med transport til skolen! Jeg bor mer enn 7 km fra skolen og får skoleskyss (buss), men bussen kommer for sent til skolen (5-10 min). Det finnes ikke noen andre busser som går fra nærommråde mitt. Lærer og rektor har reagert på dette og tvinger meg til å ta bussen en halv time før skolestart! Jeg har derfor vært uenig med rektor og håper at det finnes noen regler for sånt. Jeg kan ikke tro at de (rektor) kan tvinge meg til å komme en halvtime før uten å få konsekvenser! Glad for rask hjelp :!: Endret 2. desember 2008 av andreasbey Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Høres ekstremt ut at skolen skal betale taxi for deg når du bor 4 km fra skolen og busser som går ofte, 30 min før skolen starter er heller ikke noe å klage på, mange i min klasse som kom tidlig på skolen. Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Høres ekstremt ut at skolen skal betale taxi for deg når du bor 4 km fra skolen og busser som går ofte, 30 min før skolen starter er heller ikke noe å klage på, mange i min klasse som kom tidlig på skolen. Hei! Hvor fikk du 4 tallet fra? Bussen går en gang i timen. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En halvtime er ingenting. Et det i deg. Hvilket trinn går du på, og når må du stå opp? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ikke klag, mange som kommer mye tidligere enn en halvtime før, rundt omkring her i landet. Lenke til kommentar
Myou Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Null stress, jeg gikk VG1 på den måten. Dra med buss kl 07:30, ankomme bussholdeplassen som er 300 m. unna skolen kl 08:00. Skolen starter kl 08:30. Vi var vel en gruppe på, tjaa, 15-20 stk som tok denne bussen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvor fikk du 4 tallet fra? Nei fra deg vel, men nå er jeg ikke sikker, må starte å quote poster . Uansett, 30 min før skolen starter er ikke noe å klage over. Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jeg går i 8. klasse Nå som jeg må ta bussen en time før blir det sånn: Våkner: 05:30 Tar bussen 06:25 Er på skolen: 07:25 Skolen begynner 08:30 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er på skolen: 07:25Skolen begynner 08:30 Så nå steg bussturen med 25 min? >.> Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Er på skolen: 07:25Skolen begynner 08:30 Så nå steg bussturen med 25 min? >.> Sorry (skrev feil) Bussen går 07:30 Er på skolen 08:00 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå må du bestemme deg her. Kan du skrive det korrekt èn gang til? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Da har du lite å klage på. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jeg går i 8. klasse Nå som jeg må ta bussen en time før blir det sånn: Våkner: 05:30 Tar bussen 06:25 Er på skolen: 07:25 Skolen begynner 08:30 Hvor langt unna skolen er det du bor? =S Hei!Jeg har et problem med transport til skolen! Jeg bor mer enn 7 km fra skolen og får skoleskyss (buss), men bussen kommer for sent til skolen (5-10 min). Det finnes ikke noen andre busser som går fra nærommråde mitt. Lærer og rektor har reagert på dette og tvinger meg til å ta bussen en halv time før skolestart! Jeg har derfor vært uenig med rektor og håper at det finnes noen regler for sånt. Jeg kan ikke tro at de (rektor) kan tvinge meg til å komme en halvtime før uten å få konsekvenser! Du kan jo sykle også, da kan du sikkert sykle ørlite grann seinere, samtidig som det er deilig å våkne på morgenen av frisk luft og fysisk aktivitet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Om bussen går 07:30 (Samme som hos meg) står du opp 07:15, og slutter å være så jævla grinete... Da vil du få 1t 45min mer søvn, og 1t daglig som du kan lese til timen og forberede deg. At bussturen min tar 30 min er jeg sjeleglad for, får lest mye på 30min... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Samme her Olsen, men litt annerledes. står opp 06:00 tar bussen 06:50 er på skolen 07:45 begynner 08:15 Med en vei på 7 km kan du fint sykle så sant forholdene tillater det. Om du ikke kan det: Stå opp, te deg som den mannen du skal bli, og et det i deg. Du har godt av det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg ankommer skolen 5min før den starter da Hvorfor våkner dere så tidlig? Jeg våkner aldri mer enn 20min før jeg skal på bussen, 4 av 5 dager er det 10 min før bussen går. Endret 2. desember 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Pleide å stå opp 07:15 for så å ta bussen 07:40, fungerte fint det. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Mr.Olsen: Jeg dusjer, finer klær/kler på meg, spiser frokost, lager matpakke( r ), pusser tenna og slikt, så går jeg ut døren. Bruker i gjennomsnitt rundt 40 minutter på denne prosedyren, så har jeg litt til overs i tilfelle. Endret 3. desember 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hmm... Dusjer kvelden før jeg... Om morgenen så er det tannpuss, hårstyling og løpe til bussen... Lenke til kommentar
ladiram Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hei!Jeg har et problem med transport til skolen! Jeg bor mer enn 7 km fra skolen og får skoleskyss (buss), men bussen kommer for sent til skolen (5-10 min). Det finnes ikke noen andre busser som går fra nærommråde mitt. Lærer og rektor har reagert på dette og tvinger meg til å ta bussen en halv time før skolestart! Jeg har derfor vært uenig med rektor og håper at det finnes noen regler for sånt. Jeg kan ikke tro at de (rektor) kan tvinge meg til å komme en halvtime før uten å få konsekvenser! Glad for rask hjelp :!: Reglene er ganske enkle de: Ved vurdering av akseptabel reisetid skal ventetid, gangtid og tid med transportmiddelet ses i sammenheng. Veiledende reisetider for elevene Akershus er satt til inntil: · 45 min (hver vei) 1-3 kl · 60 min (hver vei) 4-6 kl · 75 min (hver vei) 7-10 kl Så med andre ord: Starter skole dagen din kl 08:00, er det "akseptabelt" at du må gå ut døra hjemme kl 06:45 (forutsatt at du går på ungdomsskolen da...) Andre regler for VGS... Endret 5. desember 2008 av ladiram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå