Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

oppsigelse av leilighet krav om nye lyspærer


zulo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har flyttet ut av en leilighet og eieren klager på at det manglet lyspærer. Lurer på om han har rett til å kunne kreve nye lyspærer,dette er vel forbruksvarer? Det er jo ikke slik at jeg har tatt med meg lyspærene hjem, men jeg har skiftet et par ganger men utelatt å skifte på alle lyskasterene i gangen da pærene er dyre og de ryker fort. Noen som har peiling på slikt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Makan til userriøs utleier, men leiligheten skal vel være sånn som du fikk den. Han hadde jo kjøpt lyspærer som var i da du flyttet inn og de hadde ikke gått om du ikke brukte lyset.

 

Innlegget ditt bærer ikke snev av juridisk informasjon/ drøfting, kanskje kalle det også useriøst?

 

Jeg vet ikke svaret, avhenger av i hvilken stand du overtok leiligheten og hva det stod i kontrakten. Jeg tipper nok husleieloven pålegger deg å skifte disse da du skal overlevere deg leiligheten slik du mottok den, se blant annet § 5- 3 i husleieloven om vvedlikeholdskravene som loven setter. Denne kan endres etter avtale.

 

Mange løser denne problematikken ved å tilføye i leiekontrakten at utleier holder lyspærer selv ell.

Lenke til kommentar
Makan til userriøs utleier, men leiligheten skal vel være sånn som du fikk den. Han hadde jo kjøpt lyspærer som var i da du flyttet inn og de hadde ikke gått om du ikke brukte lyset.

 

Innlegget ditt bærer ikke snev av juridisk informasjon/ drøfting, kanskje kalle det også useriøst?

 

Jeg vet ikke svaret, avhenger av i hvilken stand du overtok leiligheten og hva det stod i kontrakten. Jeg tipper nok husleieloven pålegger deg å skifte disse da du skal overlevere deg leiligheten slik du mottok den, se blant annet § 5- 3 i husleieloven om vvedlikeholdskravene som loven setter. Denne kan endres etter avtale.

 

Mange løser denne problematikken ved å tilføye i leiekontrakten at utleier holder lyspærer selv ell.

 

Utleier sa at det også sto i kontrakten at eier skulle ha rentene av depositumet, dette må vel være ulovlig hvertfall. Jeg får lese meg opp litt på loven.

Lenke til kommentar
Makan til userriøs utleier, men leiligheten skal vel være sånn som du fikk den. Han hadde jo kjøpt lyspærer som var i da du flyttet inn og de hadde ikke gått om du ikke brukte lyset.

 

Innlegget ditt bærer ikke snev av juridisk informasjon/ drøfting, kanskje kalle det også useriøst?

 

Jeg vet ikke svaret, avhenger av i hvilken stand du overtok leiligheten og hva det stod i kontrakten. Jeg tipper nok husleieloven pålegger deg å skifte disse da du skal overlevere deg leiligheten slik du mottok den, se blant annet § 5- 3 i husleieloven om vvedlikeholdskravene som loven setter. Denne kan endres etter avtale.

 

Mange løser denne problematikken ved å tilføye i leiekontrakten at utleier holder lyspærer selv ell.

 

Utleier sa at det også sto i kontrakten at eier skulle ha rentene av depositumet, dette må vel være ulovlig hvertfall. Jeg får lese meg opp litt på loven.

 

Leietaker har rett på rentene på depositumskontoen, unntaket er hvis du leier fra en studentskipnadala. sitel, sio osv. Da er det de som har rett på renta som oftest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...