Gå til innhold

Komplette spillpcer til ungdomsklubb - 6k

Anbefalte innlegg

Hei,

En nyoppstartet ungdomsklubb har nå bestemt seg for å gå til innkjøp av fire komplette spillpcer.

Budsjettet er på 25 000,-, noe som skal dekke fire datamaskiner og frakt. Så blir en ca 6000,-.

Er det noen som klarer å sette opp en komplett pc til denne summen, inkludert Vista?

Maskinene skal i utgangspunktet bygges her, men går helt greit om du finner et pakketilbud.

Har selv noen forslag til utformingen:

- Liten harddisk (skal bare ha OS + spill)

- Oppgraderingsvennlig

- 19-tommers skjerm

- OEM mus og tastatur

Maskinene vil nok primært brukes til lette spill som CS, men er greit å ha en maskin som takler noe utover dette. Ikke er de særlig oppgraderingsvennlige heller.

Trenger du mer informasjon er det bare å spørre!

Er selvfølgelig takknemlig for alle forslag, alternativet er nemlig elkjøppcer, noe som ikke akkurat ser ut til å gi mye for pengene.

Edit: Har nå lekt meg litt med kontoristforslaget og modifisert det litt. Link til handlevognen

Planen er da og kjøpe alt som står i handlelisten utenom skjermen hos Multicom, og skjermen hos Mamoz. I tillegg kommer 644,- for Vista Basic hos Multicom.

Altså en totalpris uten frakt på 6672,-, noe som ble litt over budsjettet.

Kommer en slik pc til å takle spill greit, eller er det noe som bør modifiseres? Er det mulig å spare noen kroner på noen av delene?

Endret av Stealthy
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Ingen som vil svare deg i dag ser jeg...

Ser bra ut for prisen dette her, vil kunne kjøre CS Source uten problemer, og alle andre

nye spill også (så lenge en ikke forventer maks innstillinger alle spill).

Det skjermkortet yter veldig bra i forhold til pris.

Vil bli et bra og sannsynligvis populært tiltak på ungdomsklubben det der :)

Lykke til med byggingen!

Mvh,

Vinci

@Vinci: Var lite aktivitet ja. Lurer bare på om prosessoren ikke vil blir en flaskehals. :roll:

@dmdb: Vistaen til Multicom dukker ikke opp i prisguiden, derfor finner du den ikke er. Vista URL. Ser ut som den har godt opp en hundrelapp, eller så er det jeg som så feil tidligere.

Var det ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case, uten PSU du mente? Ser ikke ut som at der er så mye å spare i og med at det ikke følger med PSU, noe det gjør med Antec Sonata III. Finnes det noen andre kabinetter som har en grei strømforsyning?

Skulle helst ha fått ned prisen litt, vil et AMD oppsett gjøre dette mulig? Eller er det noen deler jeg kan bytte ut i oppsettet uten at det drastisk går ut over ytelsen?

Takker for alle svar iallefall!

Hmm.. ser ut som at skjermen ikke finnes hos Mamoz.

Endret av Stealthy

angående den pcen du linker til i første innlegg, Har en gammel AMD x2 4400+, 2 GiB ram og et HD 4850. Her er det for det meste prosessoren som blir flaskehal for meg (selv ved 1920 x 1200). Da den prosesoren du har valgt ser ut til å være bedre enn min x2 skulle nok det tyde på at de maskinene vil spille det meste på tilnærmet fult så lenge du holder deg på 1280 x 1024 som 19" begrenser det til, hvis det skulle være noen flaskehals så ligger det i proesssoren. Så skulle du spare litt penger kunne du se om det ble billigere med et nv 9800 GTX eller GT, ingen av de to vil ha problemer med noen av dagens spill skulle jeg tro.

@Brusfantomet: Man får altså såpass mye grafikk for pengene. Blir nok ikke noe større en 19" med det første iallefall. Tror jeg skal prøve med på et AMD oppsett, sparer kanskje inn noen kroner da.

@troari: Ingen krise det vet du, vi er mennesker alle sammen :)

Kan til slutt legge til at jeg har sendt Multicom en mail, så får vel svar i løpet av mandagen regner jeg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...