Ellifant Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei, jeg trenger hjelp til å finne en fin scanner som scanner bra bilder og tegninger(/malerier). Forslag? Multimaskin er også fint om den ikke er for stor. Takk takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis det holder med et kort svar så sier jeg at Epson sine scannere er bra. Selv har jeg en 4490 photo. Den er rimelig rask og klarer å få god kvalitet på innscanning av trykte bilder, i motsetning til en noe eldre hp-scanner jeg hadde før. Og programvaren er det ikke noe å utsette på. Men som med alt annet så vil det ta noe tid å sette seg inn i. Har ikke prøvd andre merker enn epson og hp, så det kan jeg ikke utale meg om. De nyeste scannerne har fått skiftet ut glødelampen med en led-lampe, noe som i praksis gjør at du slipper å vente på at lampen skal varmes opp. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg tror så godt som alle planskannerne (flatbed) som er å få kjøpt nå vil gjøre en god jobb til skanning av bilder og tegninger. Sjøl de billigste til 500 kroner skanner i 2400 x 4800 punkter og 48-bits fargedybde, noe som bør holde til den bruken du har skissert. Personlig foretrekker jeg rene skannere framfor multifunksjonsvariantene. Slenger du på en tusenlapp (eller fler), får du også planskannere med baklys og adaptere som i tillegg kan ta negativer og lysbilder i grei kvalitet. Jeg har en Canon CanoScan 8800F av denne typen som jeg er fornøyd med, men Epson (og sikkert HP) lager også bra saker. Her får man vel det man betaler for. For 10 tusenlapper får du en Nikon dedikert filmskanner (LS-5000) som får maksimalt ut av dine negativer/lysbilder. Det ser dessverre ut til at LS-50/V til halve prisen har gått ut av markedet. Disse skannerne er imidlertid dårlig på bilder og tegninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå