rhofset Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Hei! Min bror har en pc som fryser, dvs alt stopper opp. Maskinene slår seg ikke av, tastatur og mus slår seg av (lys slukner) skjermen står fremdeles på med bilde. Det eneste som fungerer er DVD rommen, den kan kjøre ut og inn. Alt lys på maskinene slår seg av. Maskinen er ca 3 mnd gammel. Selvbygger. Fryser som regel etter ca 10 - 60min. Jeg tror at det ikke er en Windows Vista feil ettersom at det første han prøvde var å reinstalere, men det hjalp ikke. Får heller ikke opp noen feilmeldinger i hendelseloggen. - Prøvde å bytte skjermkort - ingen forandring fryser fremdeles etter en tid. - Kjørte Hdtune, den sier ok + temp på 20 grader på hardisk. - Tok å kjørte med en ram brikke, samme som skjedde. (prøvde begge) Så da sitter jeg igjen med at det enten er hovedkort eller cpu. Husker ikke akkurat hvilke komponeneter det er, men ca (kan skaffe infoen i morgen.): Hovedkort: ASUS RAM: Kingston 2*1024mb Skjermkort: 9800GTX CPU: Intel dual core HDD: Samsung 500gb Strømforsyning: NorthQ Noen som ideer for videre feilsøking? EDIT: Skriveleif Endret 2. desember 2008 av rhofset Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 høres ut som det er hk som er problemet Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Fikk byttet hk, datakjeden sa at de hadde hatt en del problemer med hovedkortet. Byttet til et annet merke også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå