Jaudu Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Min Xbox 360 premium har blitt helt merkelig når det gjelder internett med kabel. Jeg setter i kabelen, som går direkte i ruteren, Og jeg er HELT sikker på at det er internett i ruteren. På "test connection" får jeg bare Disconnected, hva er feil? Men så setter jeg internett kabelen i en switch jeg har, da funker det plutselig, bare ved å la den samme kabelen fra ruteren gå gjennom switchen, hvorfor funker ikke Live fra hvilken som helst internett kontakt? var hos en kamerat med Xboxen min for noen dager siden, da fikk jeg ikke live fordi jeg ikke hadde med switchen, og det var internett i ruteren. Samme når jeg er i kjelleren hjemme hos meg selv, så lar jeg internetten gå gjennom switchen som vanlig, men da kobler den seg fra etter noen få minutter :S, jeg har en egen internett kontakt i veggen oppe og nede, og begge de er kobla til samma ruter, men bare den kontakten nede, kobler seg fra etter noen få minutter, hva er galt med nettverkskortet? Har testa begge internett kontaktene med pcen min, jeg har samme hastighet på begge kontaktene, og det kan ikke være linja mi som er for dårlig har 10 000/10 000 Kanskje jeg burde sende Xboxen inn til Microsoft og få reparert dette? Kjipt og være hos en kamerat og glemme switchen, og ikke få live av den grunn :S. Hva mener dere? burde jeg sende den inn og få reparert det? Endret 2. desember 2008 av Jurigs Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 har du prøvd å sette ip-adressen manuelt? Har du forresten Bredbånd igjennom altibox? Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 har du prøvd å sette ip-adressen manuelt? Har du forresten Bredbånd igjennom altibox? Jeg har fibernett fra altibox. Har prøvd og sette Ip adressa manuelt men det funka ikke :S Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er ikke no dårlig nettverkskort i 360en. Hvis du bruker router så må du åpne porter for at det skal fungere. Enkelte routere er default satt opp for Xbox støtte. Men de fleste jeg har vært borti er ikke det. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Glad jeg har kabelmodem som ikke brukes til noe PC. Ingen ruter eller noen ting. Bare plugget rett inn i konsollen og aldri vært noen problemer. Gratis er det også siden det fulgte med i grunnpakken. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er sannsynligvis noe med bredbåndsruteren som er feil. Du bør ta kontakt med Altibox-leverandøren din for å høre om de kan hjelpe deg. Med et raskt søk på google fant jeg ut at følgende porter må være åpne: * TCP 80 * UDP 88 * UDP 3074 * TCP 3074 * UDP 53 * TCP 53 En annen ting er at du kan gi oss opplysninger om hvordan netverkskortet ditt på Xboxen er innstilt og samme med innstillingene til ruteren din. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 hvor kan jeg se om de portene er oppe? jeg logga meg inn på ruteren, men fant ikke noe som ligna på det. har en D-link router DIR 635 hvis det er til hjelp Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 hvor kan jeg se om de portene er oppe? jeg logga meg inn på ruteren, men fant ikke noe som ligna på det. har en D-link router DIR 635 hvis det er til hjelp Har du virkelig fått utlevert den ruteren av BKK eller er det en du har kjøpt selv. Har selv den ruteren nemlig og den måtte jeg kjøpe selv. Eller står det en boks i mellom den og veggutaket, altså en annen ruter? Uansett, det du kan gjøre er å klikke på advanced -> port forwarding. Så fyller du ut en regel for hver av portene. F.eks: Name: Hva som helst TCP: 80 UDP: blank IP: Xboxens IP-adresse. NB! Xboxen må nå ha en statisk IP-adresse. Dvs. at du velger IP-adressen til Xboxen Schedule: always Slik fortsetter du med de andre. Der det står UDP skal du fylle inn UDP-feltet og la TCP være tomt og omvendt. Prøv dette. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 hvor kan jeg se om de portene er oppe? jeg logga meg inn på ruteren, men fant ikke noe som ligna på det. har en D-link router DIR 635 hvis det er til hjelp Har du virkelig fått utlevert den ruteren av BKK eller er det en du har kjøpt selv. Har selv den ruteren nemlig og den måtte jeg kjøpe selv. Eller står det en boks i mellom den og veggutaket, altså en annen ruter? Uansett, det du kan gjøre er å klikke på advanced -> port forwarding. Så fyller du ut en regel for hver av portene. F.eks: Name: Hva som helst TCP: 80 UDP: blank IP: Xboxens IP-adresse. NB! Xboxen må nå ha en statisk IP-adresse. Dvs. at du velger IP-adressen til Xboxen Schedule: always Slik fortsetter du med de andre. Der det står UDP skal du fylle inn UDP-feltet og la TCP være tomt og omvendt. Prøv dette. har et altibox modem, D-link ruteren er direkte koblet i modemet, ingen ting som er kobla imellom. Funka ikke uansett, den failer på Xbox live connection med en gang jeg kjører testen :S Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kan du ikke bare aktivere UPnP, å se om det gjør det noe bedre. Birger Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Kan du ikke bare aktivere UPnP, å se om det gjør det noe bedre. Birger Hvor aktiverer jeg det? er ikke så flink med sånne ting :] Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Tenkte da på routeren. Mener at Xbox 360 har dette aktivert hele tiden. Da for å kunne komme gjennom routeren uten problem. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå