Nybyggern Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg er nå igang med mitt første nybygg. Lian Li kabinett med ett Asus P4G8X Deluxe hovedkort, P4 2,4GB MHZ 533 FSB, 512 MB Ram og Seagate V 120GB harddisk. Asus CD/RW og Asus DVD Rom + Sony Floppy. Alle komponenter er på plass, men jeg får merkelige feilmeldinger: Starter opp PCen for første gang og får beskjeden: "disc boot failure, Insert system disc" Men, det fulgte ikke med noen System Disc, det nærmeste er en Support CD. Har vært inne i Bios og endret slik at CD Rom skulle velges for booting, men systemet fant ikke noe der heller (på Support CD som stod i).. Har lastet ned ny BIOS fra Asus, men tør ikke kopiere inn denne før jeg får tatt kopi av den som allerede finnes på maskinen og jeg har foreløpig ikke tilgang til DOS så det får jeg ikke til.. Kan feilmeldingen egentlig skyldes noe feilkoblinger av de forskjellige enhetene ?. Det ser ut som om alle enheter blir gjenkjent, så det burde vel ikke være problemet ? Jeg har montert harddisken som slave under DVD rom, har dette noe å si ? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Grunnen til at du får denne feilmeldingen er at det ikke er noe operativsystem på hardisken.. Dette må du legge inn.. Da kommer du ikke langt med support cd'en.. men du må ha en WindowsLinux CD som du kan boote fra så kan installere ett OS. Jeg ville nok også satt Hardisken som master men dette har vel egentlig lite å si.. Lykke til!! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Windows 95/98/98se/ME oppstartsdiskett legger inn et midletidlig dos, hvor du kan installere et (annet) operativsystem fra. Lenke til kommentar
Nybyggern Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Jeg startet opp med XP og alt ordnet seg, takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå