Marbash Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har prøvd ut noen forskjellige nettlesere nå, og i og med at jeg sitter på en litt eldre laptop er jeg intressert i å ha en nettleser som er rask i seg selv, i tillegg til at den skal være litt resursvennling. Jeg har prøvd både Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, K-meleon, selvfølgelig Internet Explorer og nå sitter jeg og tester ut Safari litt. Men vet lissom ikke helt hvem som er raskest å surfe normalt på nettet med? Hva mener du? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dette blir bare inntrykk og synsing, og jeg skal fatte meg i korthet. Opera er rask å åpne, surfe noen sider med og genial i mye, men treeeeg i Facebook. NB! Kan være Facebooks egen feil for alt jeg vet. Firefox 3.0.3 er tyngre å åpne, men glir likevel raskt når den har mye tungt å jobbe med. Virker rask på Javascript, selv på en gammel laptop. Safari eller Google Chrome ikke testet. Internett Explorer er utelukket/bannlyst her i huset. P.S. nå tror jeg vel at funksjonalitet er viktigere enn hastighet for min egen del. Holder derfor en liten pluss på Firefox i forhold til Opera. Men plussen er liten. For noen måneder siden var Opera mye raskere enn Firefox 2.0. Men FF 3.x.x har blitt raskere hos meg. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Sitter på en relativt sliten laptop jeg og, og synes firefox fungerer best og kjappest. Dog kan den slite om jeg kjører mange tunge programmer ved siden av, men i de tidspunktene sliter hele datamaskinen. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dagens nettlesere er såpass like på ytelse at du ikke vil merke at en er tregere enn den andre (muligens med IE), kanskje jeg holder en liten knapp på Chrome da den er såpass minimalistisk, og den føles ganske "snappy", men for min del veier ikke dette opp for mangelen på funksjoner. I skrivende stund sitter jeg på Firefox med 16 faner åpne og den bruker 191mb ram, dette er på en pc med 2gb ram, men legg merke til at Firefox (og de fleste andre nettlesere) vil tilpasse seg tilgjengelig ram på maskinen. Hvis du (som du nevner i førstepost) ikke merker noen forskjell så er det bare å velge den du liker best og synes passer best til ditt bruk. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Opera for min del. Det på grunn av at jeg holder meg til få nettsider, og siden dem har den beste cache-løsningen etter min mening har jeg veldig kort loadetid på dem sidene. På nye sider føler jeg firefox er raskest Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ta en titt på denne testen. Lenke til kommentar
Tenaciously Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Crome vinner overlegent men den har for få funksjoner for min smak GO Firefox Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Webkit Nightly Builds , som er hva Google Chrome og Safari bygger på, er det raskete fra min erfaring. Det er jo ekperimentelle builds så det er veldig cutting edge ytelse. Men det kommer jo da uten de mer avanserte tillegsfunksjonene som en får med Firefox og Opera. Endret 5. desember 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå