13375k1133z Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Er helt ny med å ta bilder! Jeg syntes selv at bildene ble grei, men er latterlig vanskelig å kritisere bilder jeg har tatt selv. MEn håper å få litt konstruktiv kritikk her! Ingen av bildene er redigert på noen måte. Jeg ønsker kritikk på alt som er å kritisere ved det. Bildene: Endret 2. desember 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Les retningslinjene...! Lenke til kommentar
jarwa Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 liker best det siste bildet. liker den dystre stemningen du har fanget. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) veldig kornete bilder. liker ikke helt komposisjonen på bildene. hva er den røde streken på det siste bilde? likte best bilde 3. Endret 2. desember 2008 av creaT Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kritiserer det viktigste for at folk skal gidde å se på bildene dine i det hele tatt. Les retningslinjene. bildene skal ikke være større en 1200 megapixels på lengste side. og så bør du lage en egen post for hvert bilde, og kansje bare et bilde av gangen. slik får du nok mest konstruktiv kritikk, og posten blir ikke stengt Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Bildene er jo ikke store i det hele tatt... Passer jo fint inn i posten og overskrider ikke det som står i retningslinjene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Et klokt kålhode nevnte en gang her på forumet at solnedganger er nybegynnerens favoritt på grunn av det nesten er vanskelig å få til noen bilder som ikke er pene. Så pene er nå uansett de to første bildene (hovedsaklig de jeg tenkte å kommentere). Men det er ikke farlig å åpne de i noe bildebehandling. Lek deg litt med beskjæring og justeringer av lys og toner, men ikke gå berserk. Når det gjelder komposisjon, så byr jo alikevel solnedganger på et hav av muligheter når det gjelder siluetter. Få et kjærestepar til å stå å kysse forra sola ved sjøen er jo en klassiker, men det er slike elementer som fenger. Flott at du ikke har horisonten midt i, i alle fall. Vis enten mer himmel enn bakke eller motsatt. Ikke ta horisonten midt i. Ikke ha sola midt i bildet, noe du også har gjort rett på bildene der. Nå er ikke jeg så veldig erfaren selv når det gjelder fotografering med mine 5 måneder som hobby/amatør, men å lese mye tips og triks er ikke noen dum idè. Flott at du har begynt å få interesse for å ta bilder og legge ut på nett. Husker jeg var pissnervøs første gangen jeg la ut et bilde her, har egentlig aldri blitt noe særlig til poster av meg, men prøver heller å kommentere bilder ut ifra mitt eget synspunkt på en konstruktiv måte. Og les retningslinjene ja, så slipper du at noen moderatorer blir sure på deg. Resize bildene og legg opp maks 3 bilder som er i samme "serie" PS: Det at bildene passer inn i skjermen her, er pga de blir forminsket, men folk liker å se bildene i full størrelse og da blir 1600x1200 litt for stort for å få dannet seg et helhetsinntrykk. Endret 2. desember 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen. utdrag fra rettnignslinjene og som sagt, fordel de i flere poster, så får du bedre kritikk Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Denne tråden bryter med flere av retningslinjene til bildekritikk. Les nøye gjennom retningslinjene her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=980130 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg