Gå til innhold

Tips og råd til oppgradering - Hovedkort, CPU og RAM

Anbefalte innlegg

Sitter og vurderer oppgradering/utbytting av gammelt oppsett..

Historie:

1. Alt nytt! Asus A8N SLI Deluxe, AMD Athlon64 3500+, 2GB billig minne

2. Minnet døde under overklokk... 2GB GEIL Value

3. Prisfall på Athlon64 X2! AMD Athlon64 X2 4600+

Etter dette har det skjedd fint lite, og jeg føler diverse komponenter begynner å synge på siste verset...

Jeg sitter altså på S939, en aldrende prosessor og DDR(1) :roll:

Her er nyeste versjon av oppsett inkl. begrunnelser, stikkordet er klokkevennlig "Bang 4 Bucks":

Clicky Handlekurv!

Jeg er litt usikker på hovedkortet og minnet med tanke på klokkevennlighet, men rimelig sikker på CPU! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bytt ut hk med et asus p5q pro og rammen med tilsvarende fra ocz så blir dette bra det =)

Har du noen begrunnelser for noen av disse? Jeg har et litt stramt budsjett, så må holde meg så lavt jeg kan, men er ikke ute etter å kjøpe katta i sekken heller :roll:

Er det forresten mye å hente i klokking ved å kjøpe DDR2-1000-brikker istedet, eller vil DDR2-800 holde til en Q6600? Leste i en tråd et sted at Intels prosessorer er mer ytelsessensitive på minnehastigheter enn AMDs tilsvarende, ligger det noen sannhet bak dette eller kan minnet divides ned ved ustabilitet uten store ytelsestap? :roll:

NESTEN så dette kanskje kunne vært postet under overklokking når jeg tenker meg litt om, men det er jo snakk om kjøp av nye deler til PC...

EDIT:

Ellers kanskje P5Q kunne vært noe.. Siden dette er et "Bang for Bucks"-oppsett og jeg ikke har behov for SLI :whistle:

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...