Dunsay Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Sitter og vurderer oppgradering/utbytting av gammelt oppsett.. Historie: 1. Alt nytt! Asus A8N SLI Deluxe, AMD Athlon64 3500+, 2GB billig minne 2. Minnet døde under overklokk... 2GB GEIL Value 3. Prisfall på Athlon64 X2! AMD Athlon64 X2 4600+ Etter dette har det skjedd fint lite, og jeg føler diverse komponenter begynner å synge på siste verset... Jeg sitter altså på S939, en aldrende prosessor og DDR(1) Her er nyeste versjon av oppsett inkl. begrunnelser, stikkordet er klokkevennlig "Bang 4 Bucks": Clicky Handlekurv! Jeg er litt usikker på hovedkortet og minnet med tanke på klokkevennlighet, men rimelig sikker på CPU! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 bytt ut hk med et asus p5q pro og rammen med tilsvarende fra ocz så blir dette bra det =) Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) bytt ut hk med et asus p5q pro og rammen med tilsvarende fra ocz så blir dette bra det =) Har du noen begrunnelser for noen av disse? Jeg har et litt stramt budsjett, så må holde meg så lavt jeg kan, men er ikke ute etter å kjøpe katta i sekken heller Er det forresten mye å hente i klokking ved å kjøpe DDR2-1000-brikker istedet, eller vil DDR2-800 holde til en Q6600? Leste i en tråd et sted at Intels prosessorer er mer ytelsessensitive på minnehastigheter enn AMDs tilsvarende, ligger det noen sannhet bak dette eller kan minnet divides ned ved ustabilitet uten store ytelsestap? NESTEN så dette kanskje kunne vært postet under overklokking når jeg tenker meg litt om, men det er jo snakk om kjøp av nye deler til PC... EDIT: Ellers kanskje P5Q kunne vært noe.. Siden dette er et "Bang for Bucks"-oppsett og jeg ikke har behov for SLI Endret 2. desember 2008 av Dunsay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå