selma1 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei Jeg skal skrive en oppgave med problemstillingen: Hvilke konsekvenser har diagnosen ADHD hatt for skolen som læringsmiljø? Er det noen som har noen tips ift en sosiologisk tilnærming til problemstillingen? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ønsker du å skrive dette vinklet opp mot en person med ADHD, eller en gruppe med en person med ADHD? Kanskje noe annet? Hadde vært greit å vite da jeg ikke helt skjønte dette av førsteposten. Lenke til kommentar
selma1 Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Ønsker du å skrive dette vinklet opp mot en person med ADHD, eller en gruppe med en person med ADHD? Kanskje noe annet? Hadde vært greit å vite da jeg ikke helt skjønte dette av førsteposten. Godt spørsmål. Det er jo bare de senere år diagnosen har blitt stilt og det er gitt medisiner til barn/unge med slike adferdsvansker, Jeg ønsker med problemstillingen å finne svar på hvem det er som egentlig blir behandlet. Den som har fått diagnosen eller omgivelsene ? Så jeg tenker utgangspunktet må være en ADHD rammet, men han/hun er jo en del av en helhet(gruppa) i et klassemiljø?? Kanskje jeg bare kan ha hypotesen som problemstilling istedenfor? Er jeg helt på tur? Veldig takknemlig for tips Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg tror jeg ville sett dette fra flere kanter, både for personen med AD/HD og gruppen/omgivelsene selv om oppgaven din retter seg mot læringsmiljøet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå