Pandreas Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvordan kan jeg legge tekst oppå bilder? Har laget knapper til nettsiden i photoshop, men uten tekst. Nå vil jeg (helst i dreamweaver) legge tekst med linker oppå knappene. Hvordan gjør jeg dette? Logoen ser ca sann ut: Nå vil jeg legge tekst utenpå. Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor ikke legge tekst på i photoshop? SParer tid på det Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor ikke legge tekst på i photoshop? SParer tid på det Og hva skjer hvis ikke bildet lastes eller klienten er blind? Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Det du kan gjøre er å sette bildene som bakgrunn i annet et objekt. Gitt at du har menyelmentene dine plasert i en unummerert liste kan du bruke noe kode som dette: Css: #menu ul{ margin: 0px; padding: 0px; display: inline; } #menu li { margin: 0px; padding: 0px; display: inline; /* sett inn verdier for ditt bilde her */ background-image: url(http://wii-fan.net/images/menu-bar-top.gif); width: 148px; height: 20px; } #menu a { /* formater menylinker her*/ color: #ffffff; text-decoration: none; } #menu a:hover { /* formater mousevoer menylinker her*/ color: #bbbbbb; } html: <div id="menu"> <ul> <li><a href="link1.html">link1</a></li> <li><a href="link2.html">link2</a></li> </ul> </div> Endret 3. desember 2008 av slemKaffe Lenke til kommentar
Pandreas Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar! Var jo bare å legge logoen som bakgrunn i en tablekolonne:) Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar! Var jo bare å legge logoen som bakgrunn i en tablekolonne:) Kremt, nå er det riktignok slik at en helst skal bruke tabeller kun til tabulær data og ikke nettisdeformatering. Jeg anbefaler deg å sette deg litt bedre inn i html og css. Ta en titt her: http://brainstormsandraves.com/articles/semantics/structure/ Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Takk for svar! Var jo bare å legge logoen som bakgrunn i en tablekolonne:) Tror du BESTEMT skal følge rådet til slemKaffe!! Tabell-bruk til design er helt ute og omtrent forbudt! CSS er tingen! Lær litt mer om HTML, CSS, Javascript og HTML DOM på w3schools eller lignende steder. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hmm... Kan noen forklare hvordan jeg gjør det med CSS? Helt ny og trenger samme hjelp selv xD Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hmm... Kan noen forklare hvordan jeg gjør det med CSS?Helt ny og trenger samme hjelp selv xD Generelt tips er å utføre trinnene på w3Schools på egen hånd, så kommer åpenbaringen etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå