Gå til innhold

Kjøling skaper problemer!

bungle89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gryende mistanke om at kjølingen min minsker ytelsen min KRAFTIG.

Jeg kjøpte nylig 2x geforce 9600 gt alpha dog edition for å kjøre i SLI. Jeg har i tillegg 3000ram og en 3800+ amd prosessor (2,4 Mhz)

Men jeg kjører mellom 30-50 fps på WoW(Med reduserte grafikkinstillinger) ....

Er dette et resultat av dårlig kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror rett og slett det er et hint til at du skal stoppe å spille wow jeg ;)

Rett og slett et drittspill alt for mange opphenger seg i, og mister all fritia si på!

Dette var ikke svaret jeg håpte på... Har faktisk ingenting med min problemstilling å gjøre. Det jeg er ute etter er et objektivt svar på min problemstilling, ikke din personlige mening om Wow og de som spiller det. Dette er ikke noe du skal svare på, heller ikke en tråd hvor jeg skal krangle om Wow. Jeg er på utkikk etter mennesker med kunnskap om data, og spesielt kjøling, som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Vell nå skal jeg slenge inn at WoW er noe skrammel og veldig "grønt" spill, grønt fordi det er veldig mye resirkulering av materiale i det.

Men nå som det er sagt så skal vi droppe usakligheter og gå rett på sak!

Har tatt en titt på temperaturene dine? Om du mistenker at de skyter til værs og dermed at CPUen throttler tilbake for å senke disse så må dette sjekkes ut.

RivaTuner sjekker skjermkort tempen for deg, du finner vell dette ut under low level settings i RivaTuner.

CPUen kan du bruke Everest eller HWMonitor, ikke ta tempene som 100% nøyaktig, de gir bare en pekepinn.

Personlig ser jeg 2 fallgruver for deg, en er CPUen din som ikke er spesielt rå etter dagens standard.

Og om du mistenker at du går for varm, jeg vil også at du tar en "Fysisk" temp sjekk om gradestokken viser sinnsyke verdier, det vil si at du setter fingeren på kjøleribba og ser om du kan holde den der, hvis det blir for varmt så har du desidert ett kjølingsproblem og da burde du først prøve å rense for hybelkaniner før du vurderer innkjøp av bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...