Gå til innhold

Feil på internettilkobling. EventID 1007.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat flyttet og dermed fått meg ny ISP (Bredbåndsservice), men nå kan jeg ikke komme meg på Internet. Det som er litt rart er at det bare gjelder den ene av pcene mine... Har flere andre, både bærbare og stasjonære som fint kommer seg på nett. Mens den siste, en gammel Dell Dimensjon 8400 bare blir hengende på "Acquiring nettwork address". Det er en gammel pc så jeg har tenkt at det kanskje er noe feil på hw el sw, men den fungerte helt fint i den gamle leiligheten. Og nå har jeg uansett scratcha disken, lagt inn ny windows xp, og kjøpt nytt nettverkskort og nye tp-kabler, men jeg får fortsatt akkurat den samme feilen. Feilen kommer også når jeg kjører linux på samme pcen, alt henger når den prøver å få ip-adresse. Etter en del prøving og feiling så tror jeg iallfall at jeg har funnet ut at det er en feil med dhcp. I eventlogen min får jeg opp to forskjellige "warnings" en med event id 1007 og en med 1003, begge med "source" dhcp. En løsning jeg fant på nett sa at jeg skulle skrive "netsh int ip reset resetlog.txt" i cmd-vinduet, da slutter pcen å lete etter ip, og står som "connected", men når jeg kjører ipconfig så får jeg opp at jeg har blitt tildelt ip: 169.254.240.14, som visstnok betyr at jeg ikke har kontakt med dhcp-server.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse det. Er det noen der ute som har noen tips? Jeg blir gal av å ikke klare å løse dette og det er utrolig irriterende og ikke få alle pcene mine på nett! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...