NoviKaNa Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei, Jeg har en GameCube med over 30 spill sittende hjemme i Norge, og jeg tenkte å ta den med hit til USA etter jul. Noen som vet om den vil funke på NTSC-tv'er? Har Freeloader disc for å spille importerte spill, men vet ikke hvordan det funker mot NTSC. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Den vil ikke uten videre funke i USA.. 1. Strømmen i veggen er 110V 60Hz i USA mot 230V 50Hz her i Norge.. 2. Om man tenker digitalt er PAL-signaler 50Hz 576i mens NTSC-signaler er 60Hz 480i, i tillegg til andre signalforskjeller, bl.a. fargebehandling... Løsninger: 1. 110V/60Hz-230V/50Hz-strømomformer og evt. adapter så stikkontakten passer.. 2. PAL-NTSC-signalomformer... Evt. bruke en PAL-kompatibel TV.. Uansett vil du ha behov for en strømomformer.. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Vel, jeg har ikke sjekket, men er rimelig sikker på at strømadapteren er 110-220V, og jeg trenger dermed kun en tilkoblingsomformer (hvilket jeg har flere av). PAL-NTSC-signalomformer? Har jeg aldri hørt om... Hm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå