Rusma Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Satte sammen en A232DBH3v på en gammel cdrom-kabel (4-lednings kabel) nå nettopp satte på 4-pins dingseboms som fulgte med, og kom inn i Redboot. Gøy! Skal prøve med NetBSD først, siden det virker som om de har mest instruksjoner på hvordan man gjør med den ekstra Intel-koden til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg har tenkt til å skifte serial baud rate fra 115200 til 9600 ved å skrive RedBoot> baudrate -b 9600 Men jeg skjønner ikke helt hvordan man lagrer dette etterpå ... Manualen for RedBoot ligger her, den er omfattende. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Holdt pusten mens jeg de-underclocket nslu2 med tuppen av saksen på min Leatherman Wave og bearbeidet videre området med loddejern fra Biltema Ser ut til å ha godt greit. Gjorde dette fordi det ifølge offisielle instruksjoner fra NetBSD-prosjektet informerer om at nslu2 sier at den er på 266MHz når den egentlig er på 133MHz, og den aldri virkelig er på 266MHz frekvens før denne transistor-dingsebomsen er fjernet helt. Edit: 255=266 Endret 17. juli 2011 av Rusma Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Det er helt umulig å skifte baudrate i RedBoot. I hvert fall er ikke jeg rask nok når jeg bruker cu og skal skrive ~. og logge inn med cu på 9600 baudrate i en annen terminal for å svare y på at jeg vil lagre baudraten. Kunne ikke de folka på RedHat gjort ting litt enklere ved å la baudrate virkelig skifte når man gjorde en reset slik tilfellet er på Soekris-bokser? Min teori er at det har gått for fort i svingene tilbake i 2002/2004 da dette ble tenkt ut. Om jeg ikke gir opp å skifte baudrate, legger jeg det i hvert fall på hylla intill videre. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Nå har i hvert fall ikke jeg flere erfaringer å dele, ettersom jeg ved et uhell loddet istykker min NSLU2 i et forsøk på å forsterke loddeleddene rundt de fire uart-signal-pinnene. Jepp. Så min konklusjon blir at det er lett å få FreeBSD til å kjøre på en NSLU2 men at man må inn å manuelt starte den i RedBoot hver gang man skal starte den. Med mindre noen i fremtiden finner ut av hvordan man kan bruke Apex-bootloaderen slik som Debian-prosjektet gjør, hvilket burde være enkelt bare ved å henvise rett til kernelen på /bsd der Debian må oppdatere Apex hele tiden fordi alle kernel-filene har ulike versjons-navn. Det hadde egentlig vært litt kult å få det til å fungere, men jeg føler meg egentlig litt ferdig med alt som heter Cisco, så jeg gidder ikke å begynne på nytt igjen Over og ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå