Demantios Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) jepp, har tatt updat og upgrad... copy - paste dette. Ingen fin kommando, men kan hende den hjelper deg sudo -s && copy /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bak && echo deb-src http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-updates multiverse > /etc/apt/sources.list && aptitude update && aptitude install vlc -y && rm /etc/apt/sources.list && mv /etc/apt/sources.list.bak /etc/apt/sources.list && exit Endret 3. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 jepp, har tatt updat og upgrad... copy - paste dette. Ingen fin kommando, men kan hende den hjelper deg sudo -s && copy /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bak && echo deb-src http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-updates multiverse > /etc/apt/sources.list && aptitude update && aptitude install vlc -y && rm /etc/apt/sources.list && mv /etc/apt/sources.list.bak /etc/apt/sources.list && exit what more? sjer ingen tingen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 what more? sjer ingen tingen Output? Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 what more? sjer ingen tingen Output? output? er som sagt ingen pro på linux Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hva som står i terminalen din. Kopier det og lim inn her. Eksempel: brukernavn@maskinnavn:~$ sudo mv /etc/abgjuasi /tmp mv: cannot stat `/etc/abgjuasi': No such file or directory Endret 3. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kanskje tweakeee kan være noe? http://www.infinitedesigns.org/archives/189 Den ser ut til å fortsatt være i beta, tror nyeste beta er 0.4.1. Installerte VLC på Acer Aspire One i går, selv om jeg liker grensesnittet på denne netbooken til slikt bruk, synes jeg de har gjort ting nok så kronglette og vanskelig for nye brukere. Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 har jort dette. eb ftp://ftp.uk.debian.org/debian stable main contrib non-free * Then do Ctrl + X to exit the repositories list, and Y to save the list * You should be taken back to the main terminal screen. Now type in sudo apt-get update to refresh and download the latest software packages from your repositories. This might take a while. * After the software packages have been downloaded, you should now enter sudo apt-get install vlc libdvdcss2 men libdvdcss2 ser ut til å være utdatert... what to do folks? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg eksperimenterte litt med Asus Eee 900 igår og idag, så dersom du har den med Xandros les videre: Gjør følgende: - Gå inn i Innstillinger - Legg til/Fjern programvare - Installer fra fil - Velg .deb-filer, og finn fram den .deb-fila jeg linket til tildligere. - Installer. Ikke ta alt ovenfor helt bokstavelig, men du skjønner nok greia. Jeg har ikke prøvd denne måten selv, men jeg så muligheten. Lykke til! Lenke til kommentar
Morka Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg eksperimenterte litt med Asus Eee 900 igår og idag, så dersom du har den med Xandros les videre:Gjør følgende: - Gå inn i Innstillinger - Legg til/Fjern programvare - Installer fra fil - Velg .deb-filer, og finn fram den .deb-fila jeg linket til tildligere. - Installer. Ikke ta alt ovenfor helt bokstavelig, men du skjønner nok greia. Jeg har ikke prøvd denne måten selv, men jeg så muligheten. Lykke til! Jeg har gjort slik det står beskrevet i posten over meg. Og det så ut til å gå bra. Det jeg sitter å klør meg i hodet over nå, er hvordan man egentlig åpner programmene man har innstallert. Jeg vil bare nevne at jeg er helt blank i Limux, så ikke le av meg ... Edit: Ai, jeg fant ut at man bare kunne skrive VLC i terminalvindet. Men alikevel, hvordan åpner man andre program som man skulle finne på å insntallere. I Windows trykker man seg jo bare frem til mappa man har innstallert det i, og så finner man exe-fila. Her virker det en smule mer komplisert. Er det noen der som kan løse opp i problemet mitt? Håper på svar. Endret 23. februar 2009 av Morka Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Alle kjørbare filer skal bli lagt et eller annet sted langs PATH, typisk i /usr/bin eller /usr/local/bin. Du kan godt kikke i disse mappene, men tanken er at brukere aldri skal vite hvor programmer er, bare navnet på hva de ønsker å kjøre. Dette kan du feks gjøre fra terminalen slik du har funnet ut, eller mer vanlig fra en "launcher". Vanligvis kan man starte denne med alt + F2 og skrive inn navnet på programmet, men jeg vet ikke om dette gjelder Xandros også. I brukbare distroer (men altså ikke i Xandros såvidt jeg har forstått) er det også en meny som automatisk blir oppdatert når du legger til programvare via pakkebrønn. Man får også veldig mye mer fancye launchere hvis man skulle ønske det. Endret 23. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Morka Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Prøvde å få i gang "launcheren" du snakket om ved hjelp av Alt + F2, men det ser ikke ut som det funker. Ellers, så har jeg ikke snøpeiling på hvordan jeg blar meg frem til usr/local/bin eller /usr/bin - katalogene. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 hva skjer vis du skriver vlc i terminalen uten å være admin? hmm litt rart at en kommersiel distro ikke har inkludert en launcher da. kan jo altids nedlastes via pakkebrønn. Lenke til kommentar
Morka Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) hva skjer vis du skriver vlc i terminalen uten å være admin?hmm litt rart at en kommersiel distro ikke har inkludert en launcher da. kan jo altids nedlastes via pakkebrønn. Så vidt jeg kan se, så skjer ingen ting. Urk. Jeg gjorde noe slik at ingenting funka. Så jeg tilbakestilte til slik den var når den kom i fra fabrikken. Nå får jeg ikke innstallert VLC heller lengre. Endret 24. februar 2009 av Morka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå