SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Ja, derfor trenger jeg innholdet til din sources.list-fil. der står det absolutt ingen verdens ting.. helt blankt Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Hvordan aapnet du filen? Via terminalen? Da tipper jeg du har skrevet feil. Feilmeldingen sier det ligger en feil paa linje 2 saa tviler filen er tom da. Endret 2. desember 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Hvordan aapnet du filen? Via terminalen? Da tipper jeg du har skrevet feil.Feilmeldingen sier det ligger en feil paa linje 2 saa tviler filen er tom da. gjorde følgende: ctrl+alt+t - sudo /etc/apt/sources.list... kan du prøve å skrive akkurat hva jeg skal gjøre, er helt blank nå Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 sudo er en kommando for aa oppnaa administratorrettigheter i Terminalen. Vet ikke hvilken teksteditor du har i Xandros. men kjör cat /etc/apt/sources.list Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) prøv sudo gedit /etc/apt/sources.list edit: hvis xandros har gedit vel og merke Endret 2. desember 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) prøvsudo gedit /etc/apt/sources.list Han skal bare lese filen, ikke gi ham inntrykket av at sudo er noe man skal legge foran alt. khaffner: Og cat virker uavhengig av distro, saa er tryggest aa bruke den om du vil ha ut en fil. Endret 2. desember 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 haalo: Da hadde han kommet lenger enn "Command not found"Det var egentlig en referanse til dette:sudo apt-get install vlc skal fungere om alt er skrevet riktig. Bare kopier og lim det.Vet såklart at apt ikke utmater "Command not found" når den ikke finner en pakke; det var heller at jeg hadde fulgt med skikkelig. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Bruker Xandros sudo? Prøv først å logge deg inn som root med kommandoen su , deretter tast passord og du skal ende opp som root. Prøv deretter og skriv apt-get install vlc . Det kan hende at du må åpne noen pakkebrønner da det ofte er mange som er stengte, du kan både åpne/lukke pakkebrønner i Synaptic og installere programvare. Er ikke sikker på om Synaptic kommer som standard i Xandros da jeg ikke bruker denne distroen selv. Om du mener Xandros-varianten som følger med Eee-PC'ene blir nok saken en helt annen. Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Bruker Xandros sudo? Prøv først å logge deg inn som root med kommandoen su , deretter tast passord og du skal ende opp som root. Prøv deretter og skriv apt-get install vlc . Det kan hende at du må åpne noen pakkebrønner da det ofte er mange som er stengte, du kan både åpne/lukke pakkebrønner i Synaptic og installere programvare. Er ikke sikker på om Synaptic kommer som standard i Xandros da jeg ikke bruker denne distroen selv. Om du mener Xandros-varianten som følger med Eee-PC'ene blir nok saken en helt annen. ja det er den som er på eee ps'n,.... nå har jge sudo apt-get update og sudo apt-get upgrade.... men det går fremdeles ikke med sudo apt-get install vlc... noen som har noen forslag på hva jeg må ha i mmin source.list? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ifølge guiden vi har vist deg 2 ganger: deb http://download.videolan.org/pub/videolan/debian sarge main deb-src http://download.videolan.org/pub/videolan/debian sarge main Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ifølge guiden vi har vist deg 2 ganger: deb http://download.videolan.org/pub/videolan/debian sarge main deb-src http://download.videolan.org/pub/videolan/debian sarge main ja jeg har prøvd det, men det er udatert eller noe... d går ikke... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hvordan jeg fikk det til i Ubuntu uten terminal: Last ned VLC Installér Oppdater med xandros' greie, i Ubuntu er det Update Manager, vet ikke hva xandros bruker. Ferdig! edit: feil link Endret 3. desember 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 samme guide som i 4 poster over oops. beklager Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Finns det ikke bare no simpelt som "Legg til/Fjern programmer" som i Ubuntu? Att det går ann å gjøre ting så vanskelig! By the way, hvorfor Xandros? Kan du ikke installere eget OS? Som Ubuntu f.eks? Endret 3. desember 2008 av Pipe-snipe Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Finns det ikke bare no simpelt som "Legg til/Fjern programmer" som i Ubuntu? Att det går ann å gjøre ting så vanskelig! By the way, hvorfor Xandros? Kan du ikke installere eget OS? Som Ubuntu f.eks? har xandros fordi at den var instalert på min eee pc Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvordan jeg fikk det til i Ubuntu uten terminal:Last ned VLC Installér Oppdater med xandros' greie, i Ubuntu er det Update Manager, vet ikke hva xandros bruker. Ferdig! Har du prøvd dette SauFett? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Om du ikke har sudo, prøv følgende gksudo aptitude install vlc om du får samme meldingen skriv vi /etc/apt/sources.list Står det ingenting i den? Likevel, prøv sudo -s && copy /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bak && echo deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-updates multiverse > /etc/apt/sources.list && sudo aptitude update && sudo aptitude install vlc -y && rm /etc/apt/sources.list && mv /etc/apt/sources.list.bak /etc/apt/sources.list && exit (Til alle, på tide å fase ut apt-get og gå over til aptitude. Det samme gjelder upgrade-kommandoen, som skal over til safe-upgrade) Endret 3. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hvordan jeg fikk det til i Ubuntu uten terminal:Last ned VLC Installér Oppdater med xandros' greie, i Ubuntu er det Update Manager, vet ikke hva xandros bruker. Ferdig! Har du prøvd dette SauFett? ser jo ingen update manager på xandros...:/ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvordan jeg fikk det til i Ubuntu uten terminal:Last ned VLC Installér Oppdater med xandros' greie, i Ubuntu er det Update Manager, vet ikke hva xandros bruker. Ferdig! Har du prøvd dette SauFett? ser jo ingen update manager på xandros...:/ prøv sudo apt-get update Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hvordan jeg fikk det til i Ubuntu uten terminal:Last ned VLC Installér Oppdater med xandros' greie, i Ubuntu er det Update Manager, vet ikke hva xandros bruker. Ferdig! Har du prøvd dette SauFett? ser jo ingen update manager på xandros...:/ prøv sudo apt-get update jepp, har tatt updat og upgrad... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå