SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis du vil ha dokumentasjon for kommandoer kan du skrive man [kommando]. kommer opp no manual entry...! (Du skrev ikke "man [kommando]", sant?) Det er ikke alt som har manualsider, men for eksempel sudo har det (man sudo). Det er mulig at manualsidene ikke er installert (idiotisk av Asus, i så fall); da kan du kjøre apt-get install man-pages (antatt at du har admin-rettigheter). Det er forøvrig ikke en god idé å bruke verktøy en ikke forstår, så du burde lese noe dokumentasjon. Du kan som sagt bruke manualsider og i tillegg er det mange andre gode ressurser, for eksempel Linuxguiden. Disse artiklene er sikkert nyttige for deg: Pakkestyrer, Apt og Sudo Hva mener du med kommandolista? Kan du gi oss utmating? mente den ctrl+alt+t:P Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 tror kanskje du må "sudo bash" og så "apt-get install vlc". Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) edit: nvm. Endret 2. desember 2008 av indietrash Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Ahh, kommandolinja. Du kan forresten bruke windows-tast+t (med mindre Asus har gjort idiotiske endringer på IceWM). EDIT: [...]mente den ctrl+alt+t:P Endret 2. desember 2008 av haalo Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Terminal > sudo apt-get install vlc Tror jeg. fikk command not found...:/ Ok, da funker ikke sudo i den distroen. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Da prøver du: su - (passord) apt-get install vlc Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Maa da være en pakkebehandler-program der da? Ala Synaptic? sudo apt-get install vlc skal fungere om alt er skrevet riktig. Bare kopier og lim det. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 ikke dersom sudo ikke eksisterer. da må han su - først. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Eller om VLC ikke er i pakkebrønnen. Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 okei, jeg har prøvd alt... sudo atp-get install vlc funker ikke... har prøvd å su - først men sjer fortsatt ingen forandringer... noen som vet hvordan jeg løser problemet? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Denne lille guiden ser ut som akkurat det du leter etter. Første svaret på google-søket VLC asus eee Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 indietrash: Har ingen erfaring med Xandros selv, men alle guider jeg finner bruker sudo haalo: Da hadde han kommet lenger enn "Command not found" SauFett: Skrev du atp-get eller apt-get? apt-get er det riktige. Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 indietrash: Har ingen erfaring med Xandros selv, men alle guider jeg finner bruker sudohaalo: Da hadde han kommet lenger enn "Command not found" SauFett: Skrev du atp-get eller apt-get? apt-get er det riktige. Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 indietrash: Har ingen erfaring med Xandros selv, men alle guider jeg finner bruker sudohaalo: Da hadde han kommet lenger enn "Command not found" SauFett: Skrev du atp-get eller apt-get? apt-get er det riktige. jeg prøvde begge deler. fra atp-get får jeg uknown command å fra apt-get får jeg E: typen saved er ukjent i linje 2 i kildelista /etc/apt/sources.list E: kan ikke lese kildelista Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har aldri brukt Xandros. Men fant denne guiden etter kjapt søk på g00g13. linkedy link Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 samme guide som i 4 poster over Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 samme guide som i 4 poster over men det går ikke med sudo apt-get.... WHY? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det er en feil i din /etc/apt/sources.list-fil, er ihvertfall det feilmeldingen din tilsier. Kan du poste innholdet i den filen her? Lenke til kommentar
SauFett Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Det er en feil i din /etc/apt/sources.list-fil, er ihvertfall det feilmeldingen din tilsier.Kan du poste innholdet i den filen her? E: typen saved er ukjent i linje 2 i kildelista /etc/apt/sources.list E: kan ikke lese kildelista det er det sm er det store problemet... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ja, derfor trenger jeg innholdet til din sources.list-fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå