RWS Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Sakset fra : DENNE SIDEN COLUMBUS, Ohio A Pataskala boy remained in critical condition on Monday, one day after falling through the ice at a pond. Family members said that Alexander Hanson-Cyrus, 6, was under water for about an hour, 10TV's Lindsey Seavert reported. He was airlifted to Nationwide Children's Hospital in Columbus after the Sunday incident near Laurelville, in Hocking County. According to the Hocking County Sheriff's Office, Hanson-Cyrus attended his cousin's birthday party. Unbeknownst to the parents, the boy wandered away with another little boy and walked onto a manmade pond, about 100 yards behind the house. Detectives said that Alexander fell in the water. The other boy tried to grab his coat but Hanson-Cyrus fell out of his coat and went under. The friend ran to get help. Adults jumped in the pond and could not rescue him until fire crews and divers arrived. "Hopefully the boy gets along OK," said Jay Garrett, an assistant captain of the Laurelville Fire Department. "My prayers are with the family." The ice was estimated to be about 2 inches thick The family asked for the public's prayers. Stay with 10TV News and 10TV.com for additional information. Han også skulle jo vært død... men unger spesielt har en egen evne til å overleve de utroligste ting, som sikkert har en naturlig forklaring. Ingen vits i å hoppe fra A til C uten engang å være innom B og hyle at det må være gud som hadde en finger i spillet... Endret 17. mars 2010 av RWS Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er jo enkelt. Nå går til paradiset, og andre til helvete. Er det noe å diskutere ? Jeg personlig som tror på Gud, kan ikke tenke at det ikke kommer til å skje noe etter døden. Det er helt...rart ? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hvorfor er det rart? Kroppen slutter jo å fungere. Det er enda rarere om det er noe etter døden. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er jo enkelt. Nå går til paradiset, og andre til helvete. Er det noe å diskutere ? Jeg personlig som tror på Gud, kan ikke tenke at det ikke kommer til å skje noe etter døden. Det er helt...rart ? Hvorfor er det rart? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg som er troende, synes det er veldig rart. Ja, men sjelen lever ennå.. Altså noen ganger har jeg tenkt litt om det ikke er noe etter døden, at man er ferdig. Det freaker meg ut. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hva er det å freake seg ut over? En såkalt "sjel" finnes ikke, det er et samlebegrep om din personlighet som blir bestemt av hjernen din. Når hjernen slutter å funke forsvinner "sjelen". Og hva er det å grue seg til? Du merker ikke dødsøyeblikket. Hadde du det jævlig før du ble født? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ser du 100 % overbevist at det ikke skjer noe etter døden. Hvor kommer dette fra ? Det er jo nesten som å si at verden ble skapt av seg selv. Alt bare skjedde.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det finnes ingen beviser for en sjel og et liv etter døden, så hvorfor mene det eksisterer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det finnes heller ikke bevis at Gud ikke finnes ? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Finnes heller ikke noe bevies på at jeg ikke er gud. Tilbe meg! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Den eneste guden som eksisterer er den inni hodene til religiøse Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det finnes heller ikke bevis at Gud ikke finnes ? Man skal ikke tro på noe fordi det ikke eksisterer bevis for at det ikke finnes. Det er jo en idiotisk tankegang. Det finnes ikke bevis på at det svever en tekanne som vi ikke kan observere rundt Mars. Betyr det at du tror på den? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Så du mener at det er idiotisk at folk tror at en hersker finnes ? Alt alt er liksom skapt av seg selv ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 La meg svare på spørsmålet med et annet spørsmål: Hvorfor tro på noe uten bevis enn å ikke tro på noe i det hele tatt? Dersom en gud skulle være skaperen av alt, hvem skapte så Gud? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Så du mener at det er idiotisk at folk tror at en hersker finnes ? Alt alt er liksom skapt av seg selv ? Jeg synes det er idiotisk at folk aksepterer og lever etter et livssyn uten å ha et fnugg av bevis for at det livssynet bygger på faktisk eksisterer. (Noe som ikke må misforstås med at jeg mener religiøse er idioter, for det gjør jeg ikke.) Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det handler om tro. Altså nå skal jeg svare som en troende. Gud tester oss alle. Hvis Gud en dag viser seg fram, da blir jo hele verden troende eller ? Så Gud tester oss om hvordan vi mennesker er, om vi tror på Gud. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg ser ikke helt hvorfor Gud skulle se på blind tro som noe positivt, men deg om det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Vi kan jo si det på denne måten at Gud tester oss ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Men det predikerer på at Gud eksisterer Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Vi kan jo si det på denne måten at Gud tester oss ? Men hvorfor? Ok, han tester oss for å se om vi tror på ham til tross for at ingen beviser peker i den retningen. Hvorfor skulle han gjøre det? Det kommer tilbake til at han ser på blind tro som en positiv egenskap, noe man bør ha for å bli frelst. Hvorfor skulle en så intelligent "person" som Gud åpenbart måtte vært gjøre det? Alle fremskritt vi mennesker har gjort har skjedd ved at vi nettopp ikke har holdt oss til den blinde troen. Og så skal det være noe positivt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå