Gå til innhold

Hva skjer når man dør?

Gjest Guest_Anon_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det som skjer når du dør er at kroppen din sakte forfaller og blir til jord. Nothing more. Tror dere virkelig at DU som en liten patetisk organisme, på en liten patetisk planet i et lite patetisk solsystem har noen høyere mening? Livet ditt har ingen mer mening en det du selv gir det. Deal with it.

Se denne filmen. Da skjønner du kanskje hvor små vi egentlig er.

Lenke til kommentar
Do not be afraid you are dying

and the four great elements of your body are collapsing one into the other

It feels as if you are being crushed by mountains

The light of this world has faded completely

But the light of the next world have not yet appeared

Your breath is now still, no warmth to your skin

Do not be afraid, there's no way that you can stay here

You are leaving this world

All lights are fading away now

Leave behind the loved ones and all you know

Do not be afraid and let yourself go

Lenke til kommentar

Hvert menneske er ubetydlig, når et ubetydlig menneske dør går verden videre. Vi kan ikke bli gjenfødt, nettopp fordi det ville tilsi at at det måtte vært et bestemt antall sjeler i verden som døde og ble født på planlagte tidspunkt. Vi vi heller ikke komme noe annet sted, selv ikke i fantasien, siden det er kun hjernen din som har oppfunnet akkurat deg, når den slutter å virke er ikke du lenger, og vil heller aldri bli noe annet. Du blir oppløst, og vil aldri føle, se, kjenne noe som helst igjen, nettopp fordi du er ingenting.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Er dere bare rasshøl eller skal dette være en vitenskapelig tråd? Sjelen er de tankene og erfaringene, følelsene som jeg har inni meg som kommer til å leve videre etter at min materielle kropp forsvinner.

Hvordan kan disse tankene og erfaringene og følelsene leve videre? De er bare lagret som biologisk informasjon.

Lenke til kommentar

Rett opp kanskje, eller hvilken som helst antall grader du måtte snu deg. Er ikke sikker på hvor nord er på den magnetiske nordpolen.

Ikke sikkert han har noe problem med det. ;)

Men, hvordan alle leire kan være så skråsikre på dette med konseptet døden er litt artig i seg selv. At en kan anta det ene eller det andre om døden er helt greit for meg, men at en skal være skråsikker på at jo sånn står det til med dødens favn det er vel å gå litt langt. Dere har vel ikke tilfeldigvis opplevd denne døden noen av dere, ennå?

Lenke til kommentar
Rett opp kanskje, eller hvilken som helst antall grader du måtte snu deg. Er ikke sikker på hvor nord er på den magnetiske nordpolen.

Ikke sikkert han har noe problem med det. ;)

Men, hvordan alle leire kan være så skråsikre på dette med konseptet døden er litt artig i seg selv. At en kan anta det ene eller det andre om døden er helt greit for meg, men at en skal være skråsikker på at jo sånn står det til med dødens favn det er vel å gå litt langt. Dere har vel ikke tilfeldigvis opplevd denne døden noen av dere, ennå?

Nei, om jeg var gjennfødt kunne jeg vel ha svart på det.

Lenke til kommentar
Er dere bare rasshøl eller skal dette være en vitenskapelig tråd? Sjelen er de tankene og erfaringene, følelsene som jeg har inni meg som kommer til å leve videre etter at min materielle kropp forsvinner.

Hva baserer du den antakelsen på?

Hvis erfaringer, tanker og følelser ikke er fysiske ting som dør med kroppen din, hvorfor har Alzheimers den effekten det har? Hjerneskadde personer kan få en total personlighetsforanding (ganske vanlig hos slagpasienter)

Erfaringer er bygget av kjemiske byggeklosser som har en viss halveringstid, som fører til at du glemmer ting du ikke tenker på ofte. Følelser og selv tanker kan kontrolleres med medisiner av en eller annen grunn.

Sjelen som en ikke fysisk entitet eksisterer ikke, og folk som tror det blir ofte missbrukt enten økonomisk eller politisk (Misjonærer ringer rundt til gamle folk for å lure til seg pengene deres før de dør mot lønn i himmelen, selvmordsbombere etc.)

Hvis du har problemer med å godta virkeligheten, så bør du kanskje reflektere litt.

Jeg mener ikke noen hån mot trådstarter(som kanskje dessverre ikke lenger er tilgjengelig), men en kan ikke erstatte virkeligheten med fantasi bare fordi en vil det.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Jeg har vært død og jeg mener det ikke er slutt når man dør.

Mye tyder derimot på at du tar feil.

Selve begrepet sjel er vagt nok i utgangspunktet, men uttrykket kommer også av at det skulle forklare noe ingen visste hva var i utgangspunktet. Det kommer fra en tid da folk trodde at alle tanker og følelser skjedde i hjertet (derav uttrykket "tenke med hjertet") sjelen lå i blodet, og det ble til og med foreslått at hjernen ble brukt til sædproduksjon.

I dag vet vi derimot laaaaangt mer om hvordan og hvorfor vi fungerer, og nøkkelordet er ikke sjel, det er kjemi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...