Gå til innhold

Hva skjer når man dør?


Gjest Guest_Anon_*

Anbefalte innlegg

Jesus blir aldrig borte :)

 

Det blir vel nye "vitenskap" CypheroN

Og så sier en eller annen "om femhundre år ler de godt av oss" osv. osv.

Så all "vitenskap" (som du kaller det) blir ledd av etter som århundrene går, men ikke Jesus? Veldig spesielt, egentlig.

Ja ikke sant :)

 

Ja, det er virkelig det en kan undre seg over! Sykt bra poeng du har CypheroN... Det kan gjerne ha noe med å gjøre at det er virkelig helt sant det Jesus gjorde og sa? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus blir aldrig borte :)

Det blir vel nye "vitenskap" CypheroN

Og så sier en eller annen "om femhundre år ler de godt av oss" osv. osv.

Så all "vitenskap" (som du kaller det) blir ledd av etter som århundrene går, men ikke Jesus? Veldig spesielt, egentlig.

Ja ikke sant ;)

...Dermed er jeg dessverre ikke overbevist, men det er vel ikke poenget ditt heller. Jeg ser at du har laget en annen tråd her på forumet ("Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud?")-- synes du dette er rart, når du påstår at du har blitt frelst osv, som INGEN av oss andre har? (Mods: Sorry hvis dette er Off Topic?).

 

Ja, det er virkelig det en kan undre seg over! Sykt bra poeng du har CypheroN... Det kan gjerne ha noe med å gjøre at det er virkelig helt sant det Jesus gjorde og sa? :)

Takk for det, men hvordan kan du (og IHS) vite at det er slik om 500 år, egentlig?

 

Jesus blir jo ledd av nå, han, av mange.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

3 Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, 4 er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker

 

1.Timoteus 6,3-4

 

Vitenskapen gikk ikke Bibelen imot før Darwin kom med evolusjonsteorien. Bemerk at dette er en TEORI. Altså Bibelen har ikke i mot vitenskapen, for den går ikke i mot Jesu Kristi sunne ord. Men da evolusjonsteorien kom, gikk den i mot, og er altså feil. I følge Bibelen.

 

Evolusjonsteorien er en teori ja, det er riktig. Den beskriver hvordan den observerte evolusjonen fungerer. Det er det teorier gjør.

 

I tillegg var vel Kopernikus før ute med å motstride bibelen, da han beviste at jorden går rundt solen og ikke omvendt.

 

 

Jeg har enda ikke kommet over å lese i Bibelen at solen går rundt jorden, akkurat dette med sola og jorda og baner tror jeg ikke Bibelen sier så mye om.

Lenke til kommentar

3 Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, 4 er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker

 

1.Timoteus 6,3-4

 

Vitenskapen gikk ikke Bibelen imot før Darwin kom med evolusjonsteorien. Bemerk at dette er en TEORI. Altså Bibelen har ikke i mot vitenskapen, for den går ikke i mot Jesu Kristi sunne ord. Men da evolusjonsteorien kom, gikk den i mot, og er altså feil. I følge Bibelen.

 

Evolusjonsteorien er en teori ja, det er riktig. Den beskriver hvordan den observerte evolusjonen fungerer. Det er det teorier gjør.

 

I tillegg var vel Kopernikus før ute med å motstride bibelen, da han beviste at jorden går rundt solen og ikke omvendt.

 

Du kan strengt tatt ikke observere evolusjon!

Lenke til kommentar

Jesus blir aldrig borte :)

Det blir vel nye "vitenskap" CypheroN

Og så sier en eller annen "om femhundre år ler de godt av oss" osv. osv.

Så all "vitenskap" (som du kaller det) blir ledd av etter som århundrene går, men ikke Jesus? Veldig spesielt, egentlig.

Ja ikke sant. Det ble et skikkelig hakk i plata der, CypheroN ;)

...Dermed er jeg dessverre ikke overbevist, men det er vel ikke poenget ditt heller. Jeg ser at du har laget en annen tråd her på forumet ("Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud?")-- synes du dette er rart, når du påstår at du har blitt frelst osv, som INGEN av oss andre har? (Mods: Sorry hvis dette er Off Topic?).

Ting tar tid, CypheroN

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Helt sant, dette er en diskusjon om "Hva skjer når man dør?"

 

Bibelen har veldig mye kunnskap og si om dette, og vitenskapen har mye kunnskap om dette. Hva som er sant er opptil vær enkelt å tro, men tro avgjør ikke om det er sant eller ikke :) Hvis dere tok den? :p

Lenke til kommentar

3 Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, 4 er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker

 

1.Timoteus 6,3-4

 

Vitenskapen gikk ikke Bibelen imot før Darwin kom med evolusjonsteorien. Bemerk at dette er en TEORI. Altså Bibelen har ikke i mot vitenskapen, for den går ikke i mot Jesu Kristi sunne ord. Men da evolusjonsteorien kom, gikk den i mot, og er altså feil. I følge Bibelen.

 

Evolusjonsteorien er en teori ja, det er riktig. Den beskriver hvordan den observerte evolusjonen fungerer. Det er det teorier gjør.

 

I tillegg var vel Kopernikus før ute med å motstride bibelen, da han beviste at jorden går rundt solen og ikke omvendt.

 

Du kan strengt tatt ikke observere evolusjon!

 

Hehe, riktig, for evolusjon tar nemlig flere millioner av år, å det finnes ingen som kan leve så lenge at man kan observere dette. Jeg må bare spør av ren nysgjerrighet:

Har forskere enda klart å skape liv utav organisk materiale? Det er nemlig dette som i følge evolusjonsteorien skal ha skjedd med en tilfeldighet. Kalles kjemisk evolusjon:P Og er det oppstått nye levedytige arter utav en annen i de siste tider? Med levedyktige mener jeg arter som er i stand til å få avkom selv.

 

Men som sagt vitenskapen er en bra ting ;) Men ikke det som strider imot "den sunne lære" :)

Lenke til kommentar

3 Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, 4 er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker

 

1.Timoteus 6,3-4

 

Vitenskapen gikk ikke Bibelen imot før Darwin kom med evolusjonsteorien. Bemerk at dette er en TEORI. Altså Bibelen har ikke i mot vitenskapen, for den går ikke i mot Jesu Kristi sunne ord. Men da evolusjonsteorien kom, gikk den i mot, og er altså feil. I følge Bibelen.

 

Evolusjonsteorien er en teori ja, det er riktig. Den beskriver hvordan den observerte evolusjonen fungerer. Det er det teorier gjør.

 

I tillegg var vel Kopernikus før ute med å motstride bibelen, da han beviste at jorden går rundt solen og ikke omvendt.

 

Du kan strengt tatt ikke observere evolusjon!

 

Hehe, riktig, for evolusjon tar nemlig flere millioner av år, å det finnes ingen som kan leve så lenge at man kan observere dette. Jeg må bare spør av ren nysgjerrighet:

Har forskere enda klart å skape liv utav organisk materiale? Det er nemlig dette som i følge evolusjonsteorien skal ha skjedd med en tilfeldighet. Kalles kjemisk evolusjon:P Og er det oppstått nye levedytige arter utav en annen i de siste tider? Med levedyktige mener jeg arter som er i stand til å få avkom selv.

 

Men som sagt vitenskapen er en bra ting ;) Men ikke det som strider imot "den sunne lære" :)

 

Amen! :)

Lenke til kommentar

Men for å komme tilbake til dette temaet.

 

Har noen noen gang prøvd å finne "jeg-et" sitt? Alt en gjør oppleves jo primært gjennom øynene, men har du noen gang prøvd å observere deg selv, fra inni deg selv?

 

Det å finne ut hva "jeg" er, er viktig pekepin på hva som skjer når en dør.

Lenke til kommentar

Men for å komme tilbake til dette temaet.

 

Har noen noen gang prøvd å finne "jeg-et" sitt? Alt en gjør oppleves jo primært gjennom øynene, men har du noen gang prøvd å observere deg selv, fra inni deg selv?

 

Det å finne ut hva "jeg" er, er viktig pekepin på hva som skjer når en dør.

 

Ja, vi har jo alle en indre tanke, et indre jeg som bare det enkelte individ har for seg selv.

Og at vi har dette indre jeg, som vi kristne kaller sjelen, det som ingen egentlig helt kan forklare.

 

Og det gir meg et veldig stort bevis på at det faktisk er noe etter døden, å da er jo spørsmålet videre: Hva skjer når denne indre jeg får møte døden, hvilke, eller hvor mange veier er det etterpå døden, kan vi velge? Eller blir vi dømt etter Guds lov, eller slepper vi å ble dømt pga Jesus har tatt får straff alerede?

 

Jeg tror egentlig alle frykter døden når de møter den i øynene. Har veldig stor skepsis til at et menneske ligger på et dødsleie og tenker: "Ja, nå er det ikke noe mer". Tror alle har en liten/stor frykt over hva, eller om, det kommer noe etter.

 

Eller er jeg helt ute på tur nå? Vær ærlig:)

Lenke til kommentar

Hei. ja, dette er ikke et lett spørjesmål, nei. Jeg går selv til terapi pga. tanker om døden. Ja, døden er faktisk veldig skremmende for meg, og sikkert veldig, VELDIG mange andre.

Nå går det bedre med meg:) og håper det går bedre med deg, om du forhåpentlig vis er i livet.

 

Det er vel egentlig ikke døden jeg er redd for, men hva som skjer etterpå. Jeg tror ikke på Gud, Allah o.l. MEN jeg NEKTER å tro at vi bare forsvinner.

 

MENNESKETS LIV;*:;

Vi fødes - lever - Dør.

Jobben vår er IKKE å nå mars. eller å leve livet med andre mennesker før så å DØ, nei.

Det MÅ være noe mere. Om IKKE. vel da er jo egentlig alt dette unødvendig. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...