Gå til innhold

Hva skjer når man dør?

Gjest Guest_Anon_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan jo si det på denne måten at Gud tester oss ?

Så... han belønner de som uten spørsmål sluker overtroiske historier de får servert i en 2000 år gammel bok, og straffer de som krever ørlite bevis for påstander, tenker logisk, fornuftig og rasjonelt og er kritisk til sine kilder?

Lenke til kommentar

Så... han belønner de som uten spørsmål sluker overtroiske historier de får servert i en 2000 år gammel bok, og straffer de som krever ørlite bevis for påstander, tenker logisk, fornuftig og rasjonelt og er kritisk til sine kilder?

Ser visst sånn ut, ja. Ah. Tenk så flott vi hadde hatt det om en slik tankegang var rådende. Mon tro hvor vi hadde vært. Jernalderen?

Lenke til kommentar

Hvem sa at vi ikke kan utvikle oss, selv om vi tror på en Gud `?

Hvem sier at de som tror på gud ikke utvikler seg? Det er rasjonell tenkning som er fraværende i religiøs tro, utvikling i form av nye vridninger og tolkninger av vissvasset for å få det til å passe seg vi jo hele tiden.... ;)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Koranen, Toraen eller Bibelen forindrer ikke ikke at samfunnet utvilker seg. Det forhinder hvordan samfunnet utvikler seg på en negativt måte.

Lenke til kommentar

Off-topic: Sharia-lovene leder ihvertfall til en hurtigere død for mange på denne planeten. En må vel kunne anse Sharia-lover for å være en passe porsjon "mot liv".

Endret av G
Lenke til kommentar

Off-topic: Sharia-lovene leder ihvertfall til en hurtigere død for mange på denne planeten. En må vel kunne anse Sharia-lover for å være en passe porsjon "mot liv".

Som han stakkars TV verten som var på ferie i Saudi Arabia, der han ble arrestert og stilt for domstol siktet for intet mindre enn trolldom!!! Er det mulig? Men det viser jo "hvor godt utviklet" land som bruker religiøst vissvass lovgivning er syntes jeg... Det er jo år og dag siden selv de kristne dømte noen for trolldom og i dagens opplyste verden, som Saudi Arabia velger å stå utenfor fordi de heller vil tro på idiotiske dogmer i gamle bøker enn faktisk kunnskap og viten, så skulle det være TOTALT unødvendig å henrette mennesker fordi noen tror at en påstått gud blir fornærmet eller noe slikt, så

JO, RELIGION GJØR SÅNN AT SAMFUNN BLIR ET HELVETTE Å BO I

der alt og alle påvirkes på en negativ måte!!!!! Det er ingen med hodet på rett sted som kan kalle saudi arabia et godt sted å vokse opp i, med så mange idiotiske islamske påfunn, der de til og med har religions politi, som minner sterkt om de prestene som løp rundt og lekte gud her i europa for lenge lenge siden...

Hvis ikke kan noen være så snill å forklare meg hvorfor folk flykter FRA disse ignorante islamske regimene og ikke flytter TIL disse ignorante islamske regimene, der loven og straffene bestemmes etter hvor fornærmet en påstått gud blir.. :no:

Og med det samme kan vel du, ey baba, forklare meg hvorfor vi har det så bra her i landet, der 70% av befolkningen er sekulære, altså uten gude tro? Hvorfor nyter ALLE godt av frihet til å gjøre, si og tenke og tro akkurat det de vil her? Er det dumt eller er det bra med en sånn frihet eller ønsker du deg religions politi her også?

Lenke til kommentar

Like mye "tro" i denne tråden som i en average jeg skal frelse deg tråd.

Faktum er at INGEN vet hva som skjer når man dør. Joda, ting slutter å funke blablabla, men hva beviser dette?

Dessuten skulle jeg likt å høre om nær døden opplevelsen til en som får blåst av seg hodet med en shotgun...

Lenke til kommentar

Like mye "tro" i denne tråden som i en average jeg skal frelse deg tråd.

Faktum er at INGEN vet hva som skjer når man dør. Joda, ting slutter å funke blablabla, men hva beviser dette?

Dessuten skulle jeg likt å høre om nær døden opplevelsen til en som får blåst av seg hodet med en shotgun...

Vi vet ikke. Det er det riktige å si. Vi har heller ingen beviser for at det er noe mer etter at de elektriske og kjemiske signalene slutter, så alt annet blir bare gjettninger og lamme "jeg tror" fortellinger.

Hva alle disse "etter døden" opplevelsene angår er det heller ingen grunn til å tro annet enn at de er skapt av vår enormt aktive 3D maskin, hjernen. Mutter'n har operert en del ganger i sitt liv og hun forteller at hun ofte husker hva legene sier til hverandre underveis fordi hun ikke er helt bedøvet. Hun kjenner ingen smerte, men hører vagt og husker hva som blir sagt og gjort underveis... Noe jeg tror forklarer en hel haug med slike "nesten" døden opplevelser. Ting som kunne vært av viktighet blir kanskje utelatt fordi fortelleren vil fortelle om spektakulært og ikke er intreisert i å finne en naturlig forklaring, her er det mye rart... Så alt i alt er det ihvertfall lurt å stille seg skeptisk til alt dette, da vi ikke vet....

Lenke til kommentar

"Now if there is no consciousness, but only a dreamless sleep, death must be a marvellous gain.

If, on the other hand, death is a removal from here to some other place, and if what we are told is true, that all the dead are there, what greater blessing could there be than this, gentlemen? Put it this way: how much would one of you give to converse with Orpheus, Musaeus, Hesiod and Homer?"

Lenke til kommentar

Mennesket er ikke i stand til å forstå konseptet evig liv tydeligvis...

Hvordan kan man avgjøre om tilstanden evig liv etter døden er en uting uten å vite noen ting som helst om hva tilstanden innebærer?

Kanskje jeg er rar, men jeg ser liksom ikke at en eventuell åndelig tilværelse skal ha så mange likheter med min nåværende tilværelse. Reiser "ånder" på hytta i påska for å gå på ski og lese krim? Feirer man påske i himmelen? Ikke seriøse spørsmål btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...