joro Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Lurer på hva slags programvare som best måler ytelse til maskinen min? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Fjortiser (Jeg får pepper for denne) måler ytelse med 3DMark. For mer givende statistikk kan du ta ned Sandra fra SiSoft. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Fjortiser (Jeg får pepper for denne) måler ytelse med 3DMark. For mer givende statistikk kan du ta ned Sandra fra SiSoft. Og for mer realistisk statistikk bruker man ekte programmer... fortrinnvis de du bruker mest selv. Hva pokker hjelper det deg å vite hvor fort maskinen din og kameraten din sin kjører 3DMark, hvis dere aldri ellers kjører 3DMark? (Når i tillegg store firmaer som nVIDIA legger inn diverse "jukserutiner" for å få mange 3Dmarks eller "ytelse" som noen vissnok kaller det. "Ytelse" man ikke får i andre programmer... Nei, prøv heller med litt spill og mål FPS her, kode om litt musikk til MP3, pakk ned en fil osv osv... DETTE er den virkelige ytelsen i maskina di. Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 du kan bruke både 3dmark og sisoft sandra. Men ufo sin metode er vel egentlig best hve er score uansett Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Eller hva med å gi faen så lenge det ikke er noen problemer? Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Eller hva med å gi skitt så lenge det ikke er noen problemer? det er heller ikke så dumt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Sandra er av typen "synthetic benchmark" og gir ikke resultater som har noen særlig mening. Se f.eks på Tom's Hardware, de har jo masse tester, og de legger ikke mye vekt på Sandra. De gjør heller som ufo sier. Lenke til kommentar
joro Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Holder på med overklokking for første gang, så jeg var bare interessert i å se på forskjeller før og etter. Og ser ikke forskjell fra 733 og gradvis opptil 850, men "ser" stor forskjell når jeg skrudde tilbake igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå