Gå til innhold

Tidenes dårligste laptop...?


Anbefalte innlegg

Sitter her med en flunka ny Asus M51Va.

 

Må jeg bare få advare på det STERKESTE mot denne drittmaskina. Makan til dritpc skal man lete lenge etter. Kjapp og alt sånt, men det hjelper ikke; jeg har som jobb å skrive, men halvparten av tida må jeg trykke på backspace for å gå tilbake og sette inn ord der det mangler bokstaver fordi jeg ikke trykte HARDT nok på tastaturet! Helt utrolig at det går an. Nok et vitne på at Asus er mektig oppskrytt. Og nei, det er ikke meg det feiler noe, jeg "funker" fint på de 3 andre laptopene i huset. Forøvrig også de to stasjonære.

Denne maskina må ha det desidert dårligste tastaturet jeg noen gang har skrevet på, og dette inkluderer BÅDE stasjonære og bærbare pcer. Forøvrig er også musa klønete plassert, sånn at man hele tiden ligger med høyre tomling halvveis nedpå. Kunne ikke tullingene hos Asus (for å skrive "hos" riktig, måtte jeg trykke backspace TRE ganger fordi det manglet bokstaver) plassert museflaten rett under space-knappen, slik at den hadde vært midt på i forhold til tastaturet, ettersom det TROSS ALT er bokstavene man bruker mest?

Det er num-pad på maskina, og museflaten er plassert midt på maskina slik at den står "beint" i forhold til hele tastaturet, inkludert num-paden, helt uavhengig av det faktum at man faktisk bruker bokstav-knappene mest. Fordømrade dritmaskin. Fikk den i dag, har allerede ringt for å få ordnet med retur.

Det skjer også merkelige ting her, jeg kan sitte og se på den uten å være i nærheten, og plutselig popper det ei rute opp på skjermen; nei, ikke screensavere, men den ruta som kommer når man høyreklikker, der det står "egenskaper" nederst.. Hva er det da, enda en fansy auto-funksjon a la Asus? "Hmmmm nå trur jeg jammen brukeren er gira på å sjekke hva som skjer når man høyreklikker. Trur jammen meg vi skal lage en intern pop-up i Windows, som popper opp i tide og utide, KUN for å plage brukeren".

 

For ikke å snakke om at Vista-helsike selvsagt er installert her og, men det hadde jeg vel regnet med..

 

Bilde av det irriterende problemet med plassering av saker og ting

post-65826-1228238849_thumb.jpg

 

Min forrige laptop var en Packard jeg kjøpte av ei venninne for 500 spenn. Packard er jo mer eller mindre opplest og vedtatt som dritt-merke, men dette er den beste pcen jeg har hatt. Nå kjøpt jeg ei maskin til 8k, og den er ikke halvparten så god.

 

 

I løpet av dette innlegget var det ca 100 tilfeller av at jeg trykte på en bokstav men at det ikke kom noe på skjermen.

 

Edit: dette er for øvrig den tredje gangen jeg er inne for å rette på skrivefeil; manglende bokstaver og tegn, that is, som kommer av et dårlig tastatur.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"men man skulle jo tro at Asus er såpass seriøst merke at dette ikke forekommer. "

----------------------------------------------------------------

At feil oppstår på en maskin har da ikke noe med seriøsitet å gjøre ?

Er jo det samme som å si at Volvo er useriøse dersom en helt ny XC90 må på verksted ?

 

Da er jo ALLE produsenter useriøse da,for alle produsenter har jo en eller flere maskiner som har vært på verksted...

Lenke til kommentar
Burde nok hørt på meg og kjøpt en Lenovo (ThinkPad), bedre tastatur får du ikke :)

Lenovo thinkpad er etter min mening dem laptopene som har best fysikk, solide, behaglige og gjennomførte.

Dog har jeg vært borti et par som man må trykke ekstra hardt på venstre ctrl-knapp :hmm:

 

Asus laptoper er oppskrytte, men hovedkortene dems er stort sett knall da :)

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Er også plaget med at jeg kommer borti touchpad'en med håndflaten, utrolig irriterende. Bruker å slå av touchpaden når jeg skal skrive noe langt. Bortsett fra det er det bare en vanesak å løfte håndflaten litt mens man skriver slik at man ikke kommer borti.

 

Ikke alle tastaturer er like, selv om du må være litt mer hardhendt med noen tastaturer betyr ikke det at det er produktfeil. Tastaturet er bare laget slik, uten at produsentene tenkte at noen av de som ville bruke PCen liker å trykke svakt når de skriver...

Lenke til kommentar
Det at handa toucher touchpaden er jo din feil da siden du skriver på feil måte.

Javel? Du må gjerne opplyse om akkurat HVORDAN jeg bør gjøre det i stedet. Men altså, hva veit vel jeg, jeg skriver jo bare mellom 2 og 3 hundre TUSEN ord i måneden.... :whistle:

(Jobber som oversetter).

 

Ja så på Lenovoen, men det er jo trauste greier.. Bryr meg egentlig ikke SÅ mye om design, men et sted går gensern. Lenovo er schtøgg.... :tease:

 

Menneh.. Erfaringer med tastaturet på Multicom JHL90+?

Lenke til kommentar
Det at handa toucher touchpaden er jo din feil da siden du skriver på feil måte.

Javel? Du må gjerne opplyse om akkurat HVORDAN jeg bør gjøre det i stedet. Men altså, hva veit vel jeg, jeg skriver jo bare mellom 2 og 3 hundre TUSEN ord i måneden.... :whistle:

(Jobber som oversetter).

 

Ja så på Lenovoen, men det er jo trauste greier.. Bryr meg egentlig ikke SÅ mye om design, men et sted går gensern. Lenovo er schtøgg.... :tease:

 

Menneh.. Erfaringer med tastaturet på Multicom JHL90+?

 

Ja nå skal du høre =) Man skal ikke ha håndleddet på dataen når man skriver siden dette ikke er noen ergonomisk god stilling. Dette vil kunne føre til ekko skader i handa over tid. Så håndleddet skal ikke touche laptopen.

 

Du har ikke hørt om den berømte "kloa"? =)

 

EDIT: Utifra bildet ser det ikke ut som du bøyer håndleddet så mye, men uansett, man skal ikke håndleddet på laptopen når man skriver.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
Ja så på Lenovoen, men det er jo trauste greier.. Bryr meg egentlig ikke SÅ mye om design, men et sted går gensern. Lenovo er schtøgg.... :tease:

Schtøgg nei, dem er bare minimalistiske. Ikke noe kluss og teit styling, men heller god kraftig hardplast. Mye bedre enn laptoper som slarker og bøyer seg som en fjær^^ Menmen, alle har forskjellig smak på slikt

Lenke til kommentar
Ja så på Lenovoen, men det er jo trauste greier.. Bryr meg egentlig ikke SÅ mye om design, men et sted går gensern. Lenovo er schtøgg.... :tease:

Schtøgg nei, dem er bare minimalistiske. Ikke noe kluss og teit styling, men heller god kraftig hardplast. Mye bedre enn laptoper som slarker og bøyer seg som en fjær^^ Menmen, alle har forskjellig smak på slikt

Macbooks er minimalistiske - og pene, det er vel de fleste enige om. Thinkpads har tidlig 90-tallsdesign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...