Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

128GB minnepinne til 990 kr - svindel?

Anbefalte innlegg

Fant en billig minnepinne (i forhold til oppgitt kapasitet) med kapasitet på 128GB til 990 kroner:

http://avdelingen.no/storefront.php?pid=1

Men lurer litt på om det virkelig stemmer at lagringskapasiteten er 128GB? Billigste 32GB og 64GB koster jo henholdsvis kr. 695,- og kr. 1349,- på f.eks. Komplett.

Hvordan kan da et ukjent firma selge en minnepinne med 128GB til bare 990 kroner?

Jeg mistenker at de egentlig selger en på 128Gb og ikke 128GB = 16GB.

Eller kanskje minnepinnen er et lureprodukt hvor kontrolleren oppgir 128GB ledig plass, men når man lagrer f.eks. mer enn 16GB blir overskytende data uleselige?

OBS: Jeg anklager ikke selgeren direkte her. Godt mulig de selv er lurt av sin leverandør..

Forresten: Finnes det i det hele tatt produsenter som selger 128GB minnepinner enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står at Dinside skal teste den. Jeg er meget spent på hastigheten, og om den i det hele tatt er "brukbar". Jeg har lest mye dårlig om "noname" minnepinner generelt sett. Alt fra det som allerede er nevnt om "falsk" oppgitt lagringskapasitet til elendig hastighet (lese og/eller skrive). Men vi får se. Skal følge med når den testen kommer ut. At Dinside har en liten artikkel om denne betyr ikke at den er bra.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Leste artikkelen på Dinside nå. Minnepinnen var som ventet bare tull.

Hvordan er det mulig for en dataredaksjon å gå på en slik smell og promotere en 128GB minnepinne til 990 kroner når slike ikke finnes i markedet enda?

5 minutter på Google, så hadde journalisten avslørt bløffen.

Der mistet jeg endel tiltro til dataredaksjonen til DinSide :(

Lenke til kommentar

Og hvorfor selger et firma en ekstrem minnebrikke når de ellers bare selger bdstuer. Nydelig blanding. Blir også sagt i kommentarene på dinside at salgsfirmaet kan ha økonomiske problemer.

Heldigvis fikk dnside et prøveeksemplar som klart viste at minnebrikken var tøys.

Lenke til kommentar

Comway AS er i VVS-bransjen. Hvorfor de skulle ha billige minnepinner kan jeg ikke helt forstå. At attpåtil firmaet ligger med buken i været økonomisk gir bare enda bedre grobunn for mistanker om at de ønsker å bedre likviditeten sin med "raske penger" gjennom et slikt tilbud.

Når det er sagt mistenker jeg ikke Comway for å prøve å lure noen, men de var nok litt naive i akkurat dette tilfellet.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...