microon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg er på utkikk etter en ny harddisk til min T61 - 14,1" wide screen. Trenger derfor råd og hjelp. Har tenkt å overføre den gamle hd i min Lenovo - HARD DRIVE BAY ADAPTER, som er på snaue 120Gb og 5400rpm. Den ny hd må være på minst 200Gb og 7200rpm. Lite støy osv. Hørt at man vil få en feilmelding med nye hd som ikke er fra lenovo fabrikk pga Active protection system ting..noen fortalte meg om en slags typebetegnelse på diverse hd som støttet dette. Pris på ny bør ligge på ca 800-900kr. Har sett på "WESTERN DIGITAL WD Scorpio Black 250GB HDD 7200rpm sATA (WD2500BEKT)" Noen med erfaring? EDIT: Strømbruk og varme er også viktig. Endret 2. desember 2008 av microon Lenke til kommentar
microne Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Lenovo bruker vel stort sett harddisker fra Hitachi i sine Thinkpad'er. Jeg har selv en T60 hvor jeg har oppgradert til en 7200rpm disk. Jeg valgte en helt tilfeldig Hitachi harddisk og hadde ingen problemer med Active Protection systemet. Harddisken jeg har bruker ikke mye mer strøm enn den som satt der, men utvikler litt mer varme og lager en anelse mer støy. Til gjengjeld syns jeg den er ganske mye raskere enn den gamle. -Thomas Endret 7. desember 2008 av microne Lenke til kommentar
microon Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Vurderte Hitachi, men valget falt på WD, noe jeg ikke angrer på. Kjørte ikke full reinstall, men la inn alt fra "Rescue and Recovery". Da var jo alt eksakt som før, men merker en tydelig hastighets forbedring. Kjører nå 2 stk. hd på min T61, ikke noe mer varme, men litt mer støy som ikke er plagsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå