Gå til innhold

Minnetrøbbel?

Boralis

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har montert en P4 3,06 og kjørt denne men det virker som det er problemer med minnet , setter jeg minnet til 333 får jeg 1869/1865 i sisoft sandra og kjører jeg minnet på 400 får jeg 2288/2287.

Kjører jeg 3d mark 2001se blir det lavere score vist jeg klokker, feks på std innstillinger får jeg ca 14500 poeng mot ca 15000 med 2,8

klokker til 3,35 får jeg bare 13400 der hadde jeg over 18000 med 2,8

Det jeg lurer på er om hk kan ha fått en knekk da prosessorn 2,8 røk,

jeg har prøvd med 4 forskjellige minnebrikker men det blir ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskinen din er stabil så skulle man vel tro at hovedkortet er ok.

Jeg vil tro at du ville få ganske alvorlige feil hvis hovedkortet ha fått seg en knekk. Blir vel vanskelig å få byttet det hvis det ikke er mulig å påvise annet enn at det er litt tregere enn før.

Men etter det jeg har forstått så er jo du litt "bestis" med PSdata så du kan jo sikkert få låne et hovedkort derfra for å teste.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du ville få ganske alvorlige feil hvis hovedkortet ha fått seg en knekk. Blir vel vanskelig å få byttet det hvis det ikke er mulig å påvise annet enn at det er litt tregere enn før.

Men etter det jeg har forstått så er jo du litt "bestis" med PSdata så du kan jo sikkert få låne et hovedkort derfra for å teste.

Det som er det største prob er at hk er kjøpt hos Komplett, minnebrikken som sansyneligvis fororsaket skaden + prosessorn var kjøpt hos PsData og det kom nytt i overnattapakke :D

Ser når jeg kjører minnetest i Sandra så får jeg kun 1869/1865 med minnet på 333, det skal vel vere ca 2569/2571 , setter jeg minnet til 400 får jeg 2288/2287 der skal det vere ca 2914/2920 , er ikke det korrekt,

Når jeg har testet med flere forskjellige brikker med samme res må vel feilen ligge i hk.

Lenke til kommentar

Det som er det største prob er at hk er kjøpt hos Komplett, minnebrikken som sansyneligvis fororsaket skaden + prosessorn var kjøpt hos PsData og det kom nytt i overnattapakke :D

Ser når jeg kjører minnetest i Sandra så får jeg kun 1869/1865 med minnet på 333, det skal vel vere ca 2569/2571 , setter jeg minnet til 400 får jeg 2288/2287 der skal det vere ca 2914/2920 , er ikke det korrekt,

Når jeg har testet med flere forskjellige brikker med samme res må vel feilen ligge i hk.

Tror du minnekontolleren kan ha fått seg en smekk da?

Det kan jo være det, men som sagt så er vel det litt vanskelig å bevise iogmed at kortet kjører stabilt. Jeg hadde ikke tatt inn igjen et kort som det tilsynelatende ikke er feil på. Den eneste måten er vel å sjekke mot et annet kort av samme type. Når det er sagt så får heller ikke jeg like gode resultater i Sandra som de eksemplene som ligger der med samme type mem.hastighet.

:)

Lenke til kommentar

Tror du minnekontolleren kan ha fått seg en smekk da?

Det kan jo være det, men som sagt så er vel det litt vanskelig å bevise iogmed at kortet kjører stabilt. Jeg hadde ikke tatt inn igjen et kort som det tilsynelatende ikke er feil på. Den eneste måten er vel å sjekke mot et annet kort av samme type. Når det er sagt så får heller ikke jeg like gode resultater i Sandra som de eksemplene som ligger der med samme type mem.hastighet.

:)

Det kan se sånn ut ja, de tallene jeg refererer til er de jeg fikk tidligere og som også hardware får i sin test av kortet med samme oppsett.

Når man regner på det blir det vel 166mhz=333 (333x64/8) =2664

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...