Gå til innhold

P4 2200@3675 MHz !!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Går det virkelig ikke ann å diskutere noe uten å komme med konkrete opplysninger uten å slenge barnsligheter frem og tilbake. Man blir ikke så mye klokere av slikt.

Sånn som ting står i dag slår en AMD prosessor en Intel prosessor på samme klokkefrekvens, men Intel har høyere klokkefrekvens, så da blir det noenlunde likt. Før dere slenger med noenting som helst, se på denne testen: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0201...0107/index.html

En AMD XP 2000 ligger ca (noenganger bedre, noenganger dårligere) likt med en P4 2200.

En av disse prosessorene koster dobbelt så mye som den andre (fremdeles fakta). Og selv om man må ha en større vifte til en XP, så kan denne umulig koste over 3000,-? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-25 13:07, hutre skrev:

Går det virkelig ikke ann å diskutere noe uten å komme med konkrete opplysninger uten å slenge barnsligheter frem og tilbake. Man blir ikke så mye klokere av slikt.

Sånn som ting står i dag slår en AMD prosessor en Intel prosessor på samme klokkefrekvens, men Intel har høyere klokkefrekvens, så da blir det noenlunde likt. Før dere slenger med noenting som helst, se på denne testen:

En AMD XP 2000 ligger ca (noenganger bedre, noenganger dårligere) likt med en P4 2200.

En av disse prosessorene koster dobbelt så mye som den andre (fremdeles fakta). Og selv om man må ha en større vifte til en XP, så kan denne umulig koste over 3000,-? :smile:

Tullball..

Priser hentet fra itbutikken.no (norges billigste webshop ifølge Hardware.no)

Athlon 2000+ XP (1677MHz) 3.566,-

Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.0GHz 4.076,

Hvis man regner med en vifte som er like bra som boxed vifta til Intel (som følger med p4), så koster de jo like mye. (2000xp er en STEKEPLATE som trenger enormt med kjøling).

Lenke til kommentar

Jeg snakket om pentium 4 2200. Den koster noen tusen mer :smile:.

Jeg melder meg herved ut av "AMD vs. Intel" debatten.

Det finnes ikke noe fasitsvar på slike spørsmål, som vi alle snart vil forstå. Det hadde uansett vært morsomt å se hvor høyt en XP 2000 kunne klatret med samme kjøling.

Det som vil bli interessant er om en av konkurrentene klarer å få et relativt stort forsprang, og når det skjer...

Lenke til kommentar

Trasige greier det her extreme. Har sett at du i omtrent alle postene dine begynner med ordene "intel er best". Du kvalifiserer så absolutt til å bli kalt en J*VLA FANBOY! Hvis du vil at folk skal tro deg må du ha en mer seriøs tone som viset at både Intel og AMD har sine fordeler og ulemper. Jeg er godt fornøyd med AMD-prosessoren min, men nekter ikke for at Intel kan være bedre. Samtidig er faktisk AMD billigst, og etter å ha lest postene dine får jeg lyst til å kun kjøpe fra AMD bare på trass.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-26 06:55, Corleone skrev:

Trasige greier det her extreme. Har sett at du i omtrent alle postene dine begynner med ordene "intel er best". Du kvalifiserer så absolutt til å bli kalt en
J*VLA FANBOY!
Hvis du vil at folk skal tro deg må du ha en mer seriøs tone som viset at både Intel og AMD har sine fordeler og ulemper. Jeg er godt fornøyd med AMD-prosessoren min, men nekter ikke for at Intel kan være bedre. Samtidig er faktisk AMD billigst, og etter å ha lest postene dine får jeg lyst til å kun kjøpe fra AMD bare på trass.

Beklager hvis du føler deg truffet av sannheten, men jeg har aldri her skrevet et useriøst innlegg, og alltid hatt et saklig innhold. Har ingenting imot AMD som sagt, de er jo bare et selskap som lager mikrobrikker. Jeg skal ikke stoppe deg i fra og kjøpe hva du vil heller, men hvis du kjøper et produkt kun på trass pga et innlegg, så vil jeg si det er veldig dumt...

peace

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-26 15:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...